steiney Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Hei! Har en BMW E36 98 modell som har gått 250 000. Den har plutselig begynt å dunke i forstillingen når jeg svinger og kjører i dumpler. Noen som har noen erfaringer om hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Sjekk opphengskuler, styrekuler og topplager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Den har plutselig begynt å dunke i forstillingen når jeg svinger og kjører i dumpler, skriver du. holder en knapp på topplagrene.sjeldent opphengskuler bråker. har en e39 som fikk samme ,sykdom da var det som nevnt over. hold fult utslag på ratt til venstre og vri uten stopp til høyre, om det går helt stille og greit kan det være andre ting, men holder en knapp på demper lagerene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2009 Okei! Takk for svar Men hvordan får man sjekket de egentlig? brekke på di eller noe? Det er ikke mulig at det kan være noen foringer eller stabstag eller noe? Lyden kommer veldig ofte men ikke hver gang jeg svinger og kjører på dumper. Og det er helt stille og rolig hvis jeg svinger når bilen står stille. Det kommer oftest ved små dumper og når jeg svinger forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Kan være stabstagforinger, lenkearmer, endeledd,dempere+lager, hjullager osv,osv... Må gjerne løfte forstilling for å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2009 Takk takk! men hvis jeg jekker opp bilen, hvordan kan jeg få lokalisert feilen egentlig? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2009 Takk takk! men hvis jeg jekker opp bilen, hvordan kan jeg få lokalisert feilen egentlig? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Hvis du ikke vet tror jeg at jeg vill fått med meg noen som vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
korny Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 hadde også vurdert hjelp om en ikke vet hvordan her, du må tildels bruke makt, benne med maskinspett etc. ikke kjempe lett om du ikke har gjort det før. ikke for og være frekk med deg, men er ikke vits at du kjøper topplagre om det er stabstag som bråker, blir bare dyrt og kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Januar 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2009 Neida! skal prøve og benne og dra litt...det har jeg gjort før. Det eneste jeg lurte på var om det er noe spesielt man kan se og høre etter for å vite om det er gåent eller ikke. Tviler på at det er topplagere på demperen. Har sliti med det på en bil tidligere og synes ikke det virker som det samme som dette her. Lurer på om det kanskje kan være endeledda etter å ha googlet litt. Så jeg skal sjekke dette litt nærmere når jeg får sjansen i morgen mens det er lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 10, 2009 Share Skrevet Januar 10, 2009 Ytre bærekule er svakt punkt på E36. De er ikke slitt bare fordi de fjærer, det er sånn de er kontruert. Bare så du er klar over det om du prøver å klemme på de med en tang f. eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steiney Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 Da fant jeg problemet. Kjente på de små stabstagene "bikjebeina" kun med hendene og da fikk jeg et lite klunk, så jeg byttet ut de og da var problemet løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå