venbus Skrevet Januar 11, 2009 Skrevet Januar 11, 2009 Hei. kan vel lage en liten prosjekttråd om denne bilen da siden folk maser om det. kjøpte den i romsdalen som 323 med ettermontert RX7 turbo og megasquirt datasprut på. bilen fungerte greit. ca 250 motor hk kansje men bilen var ikke noe prakteksemplar. og bygget i motorommet var heller ikke noe å dra på utstilling med. da var det diverse modifiseringer som skulle til. men det tok vel egentlig litt av.. det ble en ganske strøken giftgrøn bmw med 323 motor, beholdte datasprut , laget ny stor intercooler. bygget på den oljekjøler. 3" innsugspjeld. brukte opp en jalla XSPOWER turbo på den, monterte ny garretT4. brukte opp en Whastegate. monterte ny turbosmart ... fikk tilpassa stoor 535 radiator. osv.. siste inngrep i motoren er nytt grenrør og whastegate.. i tilgegg kjøpte jeg en ny turbokam designet og testet av KIMMIT jengen. holder på å bygge dette sammen nå. her er bilder av hvordan den var da jeg kjøpte den: Måtte bytte skjermer også. det var jo rust... Montering av seidl sideskjørt: pussing og klargjøring til lakkering brukte en m-tech 1 front som jeg sparkla i stripene: lakkereren var ikke fornøyd med min sparkling. han tok finpussen (BOTA) ferdig grunnet:
venbus Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 Fargevalget var litt tilfeldig. en annen kompis skulle lakkere en jappsebil, men fikk lakk uten metalick. derfor var den lakken til overs.. da var den også plutselig min grøn med kvite detaljer var alltids kult tenkte jeg: grønnt er skjønnt konstruksjon av skvettlapper i alu vart da ikke verst. felgene lakkerte jeg kvit med bilakk kvite felger vart kult da var det rett på ded dekaler bakende med m3 vinge å kvit flapp fikk faktisk tak i rett type lykter å
venbus Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 da var vel bilen utvendig ganske bra . men motorommet såg ut som ett dass det var bare å begynne .... slik så de ut. med en turbo fra en RX7 og ett styggt heimelaga grenrør.. dette måtte nesten fixes. først ville jeg bare prøve med ny turbo og en whastegate som viste seg å vere litt i største laget dette var en jalla XSPOWER turbo som jeg kjøpte billig. havarerte turbo etter ett halvt år. tålte kansje ikke så mye launching heller da motorommet ser fremdeles styggt urt da: måtte lage ny skikkelig rør fra cooler til innsug den første whastegaten havarerte etter hvert. den var også i største laget jeg monterte da en turbosmart litt mer egnet: her er blokka etter litt overhaling. men denne blokka bytta jeg ut senere da det havarerte stempel på bennking. det viste seg att det ikke var smidde stempel i motoren likevell tross det den forrige eiger hadde lovet.
Larsinnj Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Ser bra ut dette, slik som nesten alt det andre som triller ut av garasjen hos dere på prærien! Men du skulle hatt bakfanger som bygger mere ned, slik at de "passer" med sideskjørt og front.
Even_e30 Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 har lest gjennom denne på sidene deres..ser ganske bra ut dette stå på!
venbus Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 siden resten av bilen begynnte å bli bra måtte jeg bare fortsette... da ble de lakkering av motorom osv. har kjøpt inn nye råe stoore K-Sport bremser foran og bak. det er justerbare koni dempere rundt om. sperra bakende, dette er nemmelig en showbil på bane. laget for sladding og moro.. her er motoromet ribbet da er jeg i gang med lakkerin ferdig her er den bilen som fikk feil farge, den som jeg fikk overta båten hadde jeg fra før. godt jort att det neste ble samme farge
venbus Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 akkurat nå går tiden med til å montere turbokam å justerbart kamdrev å nytt grenrør som skal modifiseres med whastegate uttak... her er turbokam montert justerbart kamdrev det gammle grenrøret måtte vike til fordel for ett nytt å bedre påbygg av ekstern whastegate tilpasset begynner å ta form men blir dette bra da?????
venbus Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 bilen skal på benking igjen til våren. jeg brukte den på diverse treff i fjor med det gammle opsettet med turbo osv. men med nytt grenrør, ny whastegate, justerbart kamdrev å turbokam å ny bennking må det vel bli noget bedre. nye lykter med linser og angeleyes monterte også xenonlys i lyktene har også kjøpt inn ett lasssss med xenonsett i forskjellige varianter. kan også muligens selge noen. send sms på 90513039..... plasmaskiver i instrument viktig detalje i bakruta. for den skyter stikkflammer når jeg bruker launchcontrollen, da smeller det også høyt begynner å ta form igjen
imalldevil Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Rått prosjekt detta, og for ein syyykt Stygg farge, men i detta tilfellet ble det faktisk utrolig bra. Håper benke resultatet blir postet her.
Kimmit Racing Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Rått prosjekt detta, og for ein syyykt Stygg farge, men i detta tilfellet ble det faktisk utrolig bra.Håper benke resultatet blir postet her. skal si meg helt enig at dette er en utrolig stygg farge.men denne var faktisk utrolig tøff:-)likte denne:-)stå på
JonasD Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Uvanlig farge ja, men denne var stilig.. Du holder vel til i MR. Så du skal vel sikkert på treff rundt om? Vært gøy å se denne!
T.R.Melum Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 Hei. Var du som var på Lånke i sommer på bmwccn-treffet 08. juni? Tror jeg har noen bilder av denne i full action rundt banen. Kan slenge dem ut i tråden din her hvis du vil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå