doffa Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 Driver og mapper oppigjen motoren min. er det noen som vet hva bunn og topp tennings punkt på e30 325 bmw er? den ligger nå på 10,2 til 25.3
doffa Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 tror det var rundt 60 (deg). crank timing 10
ehrnst Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 da kan jo max-advance ligge tett opptid det vel? men det er jo greit å ha litt slingringsmonn. mappet på min b23 er oppe i 43 grader som maks ser jeg. dette er jo sef på lav last og høyt turtall
doffa Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 okai. ser min ligger på 36 på maks men da på turtall å ikke kjøring. får vel ta meg en runde til med datan i kveld.
ehrnst Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 jeg har noe liknende dette, kan være noe å gå ut ifra?
doffa Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 takker. da er det bare og sette seg ned og trykke å teste.
doffa Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Skrevet Januar 12, 2009 har vel ikke en tabell på bensin oxo. synst den får for mye. dysene har 1.0ms åpning. ligger på 38 på tomgang. AFR på 13.2
ehrnst Skrevet Januar 12, 2009 Skrevet Januar 12, 2009 vet ikke hva slags sprut du har en gang jeg. dessuten kalkulerer sprutene bensinmengde på hver sin måte. det som er intressant å se fra andre er AFR-tabellen, en sånn har jeg noen av:)
doffa Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Skrevet Januar 13, 2009 Prøvde tennigs skjema du sendte meg. funka helt greit. skal juster litt til i dag. ordnet seg sånn passe i går. har mega sqirt 2.5. fikk justert bensin mengde slik at den ligger på rundt 11.9-12.5 med fullt på drag.må bare justere litt på crusing.er litt lav på den enda. Før var den på 16-15 med pådrag å falt til under 10 når jeg slapp gassen. han som stillte det sa det var ok nå hehe. kunne ikke forstå det. gikk jo drit dårlig. Han lag til "familie" tenning som ikke funker. Så nå er det bare å finjustere tenningen litt til. Skal på dyno snart så må vel ha det noen lunde bra til da.
ehrnst Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 i see.... du har ms ja. dette er sånn ca hva afr tabellen min ser ut, mulig jeg har leanet den ut litt i ettertid, dette er nok mer enn fett nok: et lite tips for fueltuning, om du har fått den til å gå greit nå er å bruke analyse-funksjonen i MLV (mega log viewer) har du ikke prøvet dette er du nesten nødt Denne tuner bensintabellen ut ifra AFR tabellen din. Kjør en halvimes tid på hele det registeret hvor du ikke er redd for å rase noe, min var såppas mappet at jeg kunne dra den hele veien. Mens du kjører logger du selvfølgelig hvor du etterpå åpner logg og MSQ i MLV og kjører analyse saken. http://www.efianalytics.com/MegaLogView ... lysis.html Lykke til!
doffa Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Takker har fått den noe lunde ok nå. må bare fin stille tennig. afr ligger på 12.6 på 3000-4500 å der etter på 12 til 8000 o/min:) merker at tenningen ikke er helt ok. virker som den henger litt når jeg dra motoren opp i registeret. har litt pyse tenning akkurat nå. mak 33
doffa Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 La inn den tabellen jeg fikk med deg på tenning i går. ble en helt annen bil på turtall. stillte litt på topp men ellers var det greit.. blir gøyt å ptøve på dyno når det blir bart på veien igjen. kommer tilbake med dyno tall når det er i box
ehrnst Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 moro! du får komme med tall ja! Går ut ifra du stilte ned eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå