steamu Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Har overtatt en 2001 mod 520i stasjonsvogn, den er gått 260000 km og har nå fått en del "småfeil". Dette er ting jeg har oppdaget: - AC er tam, mistenker at denne ikke virker. Hvordan sjekke? - Visker foran virker ikke i "intervallmodus". (mulig det er regnsensoren, eller kan det være et reele?) - Justering av speil på førersiden virker ikke. Mulig reele eller selve panelet. Men igjen finner ikke reelene, da jeg ikke har håndboka... - Bakluke. Ikke visker, varmetråder eller noe virker (brudd en plass?) - 2 stk parksensorer har slutta virke. Aner noen hva dette koster, og hvor få tak i? - "pling pling" sier onkels bil...dvs det er en del feilmeldinger ved start. Klager på nærlysene og kjølevæskenivå. Lysene er OK, kjølevæske forsvinner sporadisk(?). Mistenker at det siver ut av eksp.tanken en plass. - Risting i bilen ved 90 km/t og ca 130 km/t. Har balansert, t.o.m skiftet felger OG dekk. Men tror det muligens er noen foringer, da det blir adskillig bedre ved kaldt vær(?). Skal inn på sjekk på onsdag 14.01 - Pixelfeil på kjørecomp. og instrumet. Noen som vet om noen som fixer, evt har å selge?? Det var det jeg kom på nå. Men skal sies at bilen ellers er fin da!! Håper noen kan hjelpe meg litt her, trenger råd og tips. Håper dette i blir så ALTFOR dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steamu Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2009 Var på verksted i dag, hadde litt feilsøking ang el-feilene og ristinga. Foringer o.l. var alle bra og thight, eneste som var noe utsette på var at en gummiforing på drivaksel muligens var noe bløt, men de trodde ikke dette hadde noe si. Det de derimot fant var at en støtdemper på høyre side foran var lekk/slitt/defekt, og de trodde dette kunne være grunnen til ristingen - men kunne ikke si dette sikkert! Så nå lurer jeg på om jeg skal gå for å bytte demperne foran og bak, eller om jeg skal feilsøke mere Regner med det koster rundt 7-8000 kr å få de byttet, så det er jo litt kjipt om de ikke er grunnen til ristingen. El-feilen på bakluka var brudd på en +ledning mest sannsynlig i overgangen i luka eller en stolpe. Så nå må jeg få noen til å finne bruddet, eller bare trekke om hele driten regner jeg med. Viskeren foran som ikke gikk i intervall var ikke lett finne noe på, ei heller at speilet ikke lot seg justere. Skal til en bmw-ekspert her i stavanger å sjekke alt nærmere, håper dette ikke blir for dyrt heller. Feilsøkingen på verksted i dag tok 3 timer, men de tok kun betalt for 1! Så kosta meg kr 1200,-, synes det var OK det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 Hadde samme problemet med viskeren på min bil. Viskeren gikk ikke på første hakk på spaken, fant en prosedyre for å aktivere regnsensoren på internet, dermed var alt i orden..! Men husker desverre ikke denne, mulig du finner noe hvis du søker her på forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 14, 2009 Share Skrevet Januar 14, 2009 Klimaanlegget kan du normalt høre når det slår inn og ut hvis du står utenfor bilen en liten stund. Er du litt heldig er det bare litt for lite gass på anlegget. Hvis du får fylt på ny trykktester de samtidig anlegget. Er det tett, men ikke virker med ny gass er det vel klimakompressoren som trolig er grunnen. På autopower.se er det en guide til hvordan fikse pixelfeil, men tror den har blitt forslkt av andre her med varierende hell. El-feilen i bakluken er det så stor sannsynlighet for at skyldes brudd i overgangen til luken at det hadde jeg spandert 5 min på å sjekke. Eneste stedet kablene i utgangspunktet utsettes for mekanisk belastning, og så lenge ingen andre kabler virker som om de er skadet så ville jeg satt pengene på dette! Ang. dempere så bør du vel ha nye foran uansett? Kan jo begynne der og så om det hjelper noe før du evt. skifter bak? Speilet burde ikke være særlig vanskelig å finne ut av med litt tid og et multimeter til hjelp. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steamu Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2009 Klimaanlegget kan du normalt høre når det slår inn og ut hvis du står utenfor bilen en liten stund. Er du litt heldig er det bare litt for lite gass på anlegget. Hvis du får fylt på ny trykktester de samtidig anlegget. Er det tett, men ikke virker med ny gass er det vel klimakompressoren som trolig er grunnen.På autopower.se er det en guide til hvordan fikse pixelfeil, men tror den har blitt forslkt av andre her med varierende hell. El-feilen i bakluken er det så stor sannsynlighet for at skyldes brudd i overgangen til luken at det hadde jeg spandert 5 min på å sjekke. Eneste stedet kablene i utgangspunktet utsettes for mekanisk belastning, og så lenge ingen andre kabler virker som om de er skadet så ville jeg satt pengene på dette! Ang. dempere så bør du vel ha nye foran uansett? Kan jo begynne der og så om det hjelper noe før du evt. skifter bak? Speilet burde ikke være særlig vanskelig å finne ut av med litt tid og et multimeter til hjelp. Lykke til! Takk for svar! Enig med bakluka, det er nok i hengslene det ligger et brudd. Må bare se om jeg kommer til der på et vis, uten å måtte demontere hele bakluka. Klima-anlegget skal jeg få sjekka neste gang jeg skal inn på verksted. Har fått nr til en "ekspert" som jobbet som mekaniker på bavaria tidligere, men som nå har startet for seg selv. Håper han vet noe om ristinga også. Tror jeg bytter dempere foran som du sier, håper bare det holder seg til jeg har råd. Men de på verkstedet sa det fint kunne holde 10 000km før det var strengt tatt nødvendig. Noen som vet hvor mye arbeid det er å bytte dempere, har jo nivåregulering bak, så vet ikke om dette kompliserer det hele for mye? Planen er å få alle el-feilene i orden, samt ristinga fikset før sommeren. Etter dette blir neste prosjekt: - få tonet ned vinduene litt - få på noen 17" felger - samt kanskje få montert effektanlegg. Aner ikke hva dette koster, evt om man bare skal sette på litt grovere enderør. Hadde jo vært fancy med 2 stk enderør, men igjen...har ikke peiling på hva eller hvordan. - Tenkte også på å senke den litt (men hva med nivåreguleringen bak?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå