oddlef Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Skal godkjenne senkesettet mitt hoss BT til våren har ikke katalysatoren montert, så tengte og montere denne igjenn før jeg skulle ivei, men noen på jobb sa at jeg ikke trengte, fordi diesel slipper ikke ut nokk co2 til og gå over utslippskravene uansett om katalysatoren er på eller ikke stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Januar 12, 2009 Share Skrevet Januar 12, 2009 Hei godkjente senkesett og felger på BT i stavanger for et par år siden. hadde hjemelaget eksos. fikk ingen komentar på det. men var jævla pirket på senkesette. ha med papir på sette. skjekk om tallene på fjæren er synlig. se om det står noe om 4 hjuls kontroll på godkjennings papirene. Kan være at sette forlanger det før godkjenning. hvist bilen kom orginalt med katalysator skall den være påmonert. tipper jeg svare fra BT kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Katalysator påvirker ikke CO2 utslipp så vidt jeg vet... Har jeg rett?? Fordi utslipp av CO2 henger direkte sammen med hvor mye drivstoff bilen bruker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Diesel engines For compression ignition (i.e., Diesel) engines, the most commonly used catalytic converter is the diesel oxidation catalyst. The catalyst uses excess O2 (oxygen) in the exhaust gas stream to oxidize CO (carbon monoxide) to CO2 (carbon dioxide) and HC (hydrocarbons) to H2O (water) and CO2. These converters often reach 90% effectiveness, virtually eliminating diesel odor and helping to reduce visible particulates (soot), however they are incapable of reducing NOx as chemical reactions always occur in the simplest possible way, and the existing O2 in the exhaust gas stream would react first. To reduce NOx on a compression ignition engine, the chemical composition of the exhaust must first be changed. Two main techniques are used: selective catalytic reduction (SCR) and NOx (NOx) traps (or NOx Adsorbers). sitter ikke katalisatoren helt oppe med manifolden rett etter turboen. er veld ikke så lette å sem om den mangler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 13, 2009 Share Skrevet Januar 13, 2009 Om jeg ikke husker helt feil er både del 1 og 2 katalysator. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddlef Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2009 er 2 katalysatorer i bilen ja, en helt fremme ved turboen og en "midt under" bilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå