Gå til innhold

Montering av instr. ringer i e46...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal montere alu ringer i instrumenthuset på min e46, Noen som har en link til en diy for den jobben? Mener å huske å ha sett en her på forumet, men fant ingen...

Mvh S.Arnesen

Skrevet

Du finner det vel litt ut underveis som du begynner også. Iallefall da jeg monterte det på min E36 var det bare å løsne to skruer og lirke litt så kom hele instrumenthuset løs. Deretter var det et lite kunststykke å få lirka det ut gjennom rattet, men det gikk akkurat på håret. Så var det inn med hånda enten via lysbryterpanelet eller lirke hånda bak og nappe ut ledningene. Pass på å huske hvilke kontakter som skal hvor bak, hos meg var det 3-4 kontakter.

Deretter deler du instrumenthuset i to ved å fjerne skruene og evt andre småsaker som måtte holde igjen på baksiden, og vips så har du selve glasset skilt fra resten. Så er det bare å klemme ringene på innvendig på glassdelen av instrumenthuset, krever ofte litt bryting da det er trangt siden de skal sitte skikkelig. De smetter på plass med et høyt klikk og du kjenner at de sitter bom fast. Fest resten, skru sammen, og trykk det på plass i bilen igjen. Veldig pen oppgradering som du ser på ganske ofte, synes resultatet ble meget bra på min iallefall.

Regner med at det er noe a la det samme på E46 uten at jeg har prøvd noengang.

222vk7.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...