Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en 1996 E36 coupe. Jeg har problemer med knirking/gnissing, høres ut som det kommer fra området rundt høyrebakhjul. Lyden kommer bare av og til, og blir borte etter noen minutter, og hvor kraftig lyden er, varierer veldig. noen som har peiling på hva denne lyden kommer av?

Skrevet

Ok, da kan ikke jeg helpe - på min splitter nye (!) bil så kom det sånne lyder når det var kaldt ute og jeg begynte å kjøre - fant utav det, var en gummiforing bak som gnisset inntil stål (eller, far fant utav det, ikke meg :P)

Skrevet

Det med gåent brekk kan høres riktig ut, fordi brekket mitt virker nesten ikke. Det har ikke knirka noe når jeg har kjørt i dag, så jeg har ikke fått prøvd å dratt i brekket når det bråker. Men en sammenheng er kanskje at når jeg står parkert med brekk på, så knirker det vis jeg legger litt press på rompa på bilen, mens dette ikke skjer når jeg ikke har på brekket. Kan du spessifisere litt mer en gåent brekk, hva er grunnen til at det knirker? Har ikke så mye peiling på det tekniske, så er veldig takknemlig får svar. :D

Skrevet

det er 3 ting som kan være galt:

1: bremseskoene inni bakskivene kan være utslitte, så det kommer metal mot metall og da bråker det...

2: håndbrekket må strammes fordi du har slitt bort deler av "bremsen" (nesten det samme som 1) dette strammes ved å skru på skruene inni bilen under posen til brekket

3: håndrekskablene kan være såpass strekte at de må byttes og du da ikke får justert mer...

jeg byttet sko og alt rundt, hadde fortsatt lyden, så strammet jeg brekket både inni bilen og bak... samme lyden... så jeg må bytte kabler :-s har bare skrudd alt løst foreløpig...

lyden min kom av og til den også... men prøv å kjør, og trekk i brekket... hvis det bråker da... pleier å komme hvis bilen har stått litt, eller bremseskoene blir varme så metallet utvider seg...

Skrevet

Og når de låsetappene løsner, kan det lugge noe jævlig bakfra.

Hullet som tappen festet i på bremseskjoldet hadde rusta seg større og større, og en da slapp tappen taket.

Den ble med noe nrunder rundt og dro med seg fjærer og litt forskjellig.

Da er det bare å jekke opp og fikse brekket.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...