Jump to content

SigurdE36

Members
  • Content Count

    1246
  • Joined

  • Last visited

About SigurdE36

  • Rank
    Brigader
  • Birthday 10/21/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alt for mye å velge i mellom Viktigste for min del denne gangen er at man faktisk kan få med seg en byggplate på 1200x2500. Ser også fordel med nedfellbare lemmer rundt om. Boggie er trolig mindre viktig for mitt bruk. Når en henger fra Tredal koster 75% mer enn tilsvarende fra Gaupen, så tenker jeg at man skal bruke hengeren ganske aktivt før dette er aktuelt. Slik jeg ser det er det ikke mye problemer med bremser, så lenge en aldri lagrer hengeren med brekket på. Selvfølgelig flere deler som krever vedlikehold.
  2. Mulig en bør velge 2-akslet, er jo lite prisforskjell. Ser det er litt å spare på å velge Gaupen i forhold til tilsvarende fra Tysse og Brenderup. Dersom disse er av tilsvarende kvalitet, så er det vel lite grunn til å velge noe annet enn Gaupen. https://gaupen.no/produkter/yrkeshengere/d1425-n/ https://www.brenderup.com/nb/no/tilhengere/hoybygde-plattformvogner/serie-4000/4260stb1300/311043/ https://www.tysse.no/varehenger/tilhenger-6207-nfh-1400kg-nedfellbare-sider/
  3. Mye bra svar her. Skal i hovedsak kjøre ved, avfall og litt byggmaretiler av og til. Skal stort sett aldri lengre enn 4mil. Har i dag en Brenderup 1250s. Denne begrenser seg ofte grunnet størrelse da man ikke får med seg hverken spon/gipsplater, eller planker pga framlemmen ikke kan demonteres. Denne har heller ikke bremser, så kan stort sett ikke kjøre lovlig over 60km/t. Tanken var derfor å oppgradere. Tenkte litt på denne: https://www.brenderup.com/nb/no/tilhengere/hoybygde-plattformvogner/serie-4000/4260sb1200/311038/
  4. Takk for tilbakemelding. Med høytbygd mener jeg med hjulene under, ikke på side-
  5. Er i tanken på å skaffe en ny varetilhenger. Tanken var en høytbygd henger med en aksel, bremser, nedfellbare sidelemmer og kassemål på ca 140x250 . Noen som har erfaringer eller anbefalinger mellom Gaupen, Tysse, Brenderup eventuelt Tredal? Hvilke fordeler er det egentlig i å velge tilsvarende med to aksler om en ikke skal frakte spesielt tunge ting?
  6. Takker for svar. Nå hadde jeg ikke tenkt å utrydde musebestanden i Norge, men kanskje holde de unna bilene
  7. Leser og ser at det er spesielt museår i år. Har også lest om folk som allerede har fått ødelagt interiører nå i høst på andre bilsider. Jeg har nå registrert muselort i verksted jeg lagrer biler, noe jeg ikke har sett her tidligere. Jeg tenker at det er lite smart å sette ut feller med åte, da jeg kanskje bare lokker gnagerne inn i verkstedet? Noen som har gode tips og ideer for å holde disse skapningene unna bilene? https://forskning.no/biologi/na-er-det-overraskende-mye-mus-pa-ostlandet/1743197 https://www.nettavisen.no/livsstil/det-er-musear-i-2020-men-ikke-i-alle-deler-av-norge--det-kan-bli-svaert-mange/3424031520.html
  8. Pent Jan! Dere begynner å få en meget trivelig samling med classic BMW på tunet nå
  9. imponerende oppbygging. Ser ut som en flott bil
  10. Var stempel i kalipperen som hang, tydelig når jeg fikk opp bilen på løftebukken. Fikk smurt opp med kobberfett, og ble bra etter det.
  11. Byttet skiver og klosser rundt om på F30n for et par uker siden. Til tider rister det fortsatt i bilen/rattet og det er betydelig mer varmegang i bremsene på høyre side, enn venstre foran. Noen som har noe ideer om hva som kan være feil?
  12. https://www.dinside.no/motor/her-er-arets-nye-veteraner/71851160 Journalisten er ikke helt skolert på E36
  13. Noen som har dekkomlegger i Oslo-område, som vil tjene noen riksdaler for å legge om noen 16" dekk?
×
×
  • Create New...