e39mannen Skrevet Januar 13, 2009 Skrevet Januar 13, 2009 hei. jeg var å så på en bil nå. jekkepunktet var borte. det gjelder en e39. selve knotten under kanalen var borte, og man så rett inni kanalen. selger ble overasket når jeg merket dette. så kan ikke tenke meg at det har vært slik lenge. sikkert kommet endel saltvann oppi der nå. hvordan kan man forhindre rust, og få ut all fuktighet der? eller kjøper jeg katta i sekken med dette? og hvor lurt er det å kjøpe en oppatlakkert bil? så det var litt rust i ene hjørnet på bakluka. syns dette er litt merkelig med 1år gammel lakk...
Sjøbuse Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 vet ikke så mye om E39. men de har vist rust problemer på bagasjelukene nesten alle sammen. rust på bagasjelokk er kjent problem på E39 hvertfal.
nimitz Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Vellkommen i forumet. Har mine tvil om at det er så tett selv med gummifestene på at det ikke sniker seg vann og skitt inn i kanalen alikavell. Men før dere setter på ny så fyll godt med tektyl inni. At ett jekkfeste kan løsne er ikke uvanlig. Hvist bilen ellers ser fin ut så skal du ikke bekymre deg så mye. Det er riktig at det kan forekomme rust i dører og bakluke på enkelte E39, men det er ikke noe stort problem. Hvist det er rust under nylakken så bør du kanskje være litt ops. Det er i hvertfall meget gode biler og en drøm og kjøre. Så lykke til vidre.
e39mannen Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 har nå snakket med selger, han skal ordne med tectyl behandling om jeg ønsker det. skal høre om han har pappirer på lakkjobben. takk for hjelpa!
Fixfax Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Ville heller varmet opp sagkjede olje og sprøytet inn der, siden den trekker inn i eventuell rust. Eller kansje ovatrol? sagkjede olja virker hvertfall
Ballder Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Sagkjedeolje er vel organsik nedbrytbar (miljøvennlig) så ville nå heller bruke annen olje. Hydraulikkolje er f.eks. tilsatt antirust egenskaper, og er bra tynn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå