Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Heisann.. Fant egentlig ikke noen passende emnetittel så om noen har en, kom med`n Okei, problemet er: Når jeg kjører, og når 5000 omdreininger på 4. og 5. gir er det akkurat som om turtallssperra slår inn. Jeg får presset den over og sperra kommer som vanlig på 6200 igjen. En kompis av meg foreslo overledning til tennpluggene og at jeg skulle bytte pluggledninger. Han syntes det hørtes ut som om den ene sylinderen kuttet så trodde det var årsaken. Noen som har andre forslag eller kan bekrefte at dette kan være feilen før jeg bestiller? Det er en M40B18 motor som sitter i E36 318i fra 92
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Utstlitt kamaksel er en sannsynlig årsak. Ohm pluggkablene. Kan også være at det er overslag i enden for det, men større sannsynlighet for kamaksel på denne motoren egentlig Er de i orden ta av toppdekselet og sjekk kammen. Tikker den? Kmstand?
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Tikker ikke i det heletatt, maler som en kattepus. Har gått 238 000
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Kmstanden tilsier at kammen bør sjekkes. Dersom du vil utelukke litt andre ting først kan du jo skifte tennpluggene og gjerne pluggkabler, da man ikke kan vite om det er overslag i enden på de. Skifte bensinfilter og ihvertfall sjekke luftfilter.
sondred Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Er mest sansynlig kammen som sagt, virker som det er en svakhet på disse motorene egentlig:-/ 2 kamerater hadde samme problemet.
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Luftfilteret er ganske nytt så det tror jeg ikke det er. hmmm, er det lett å se om kammen er slitt da? Har ikke operert så mye motor før. Plugger og ledninger blir jo 1500 så hadde vært greit å sjekka den først om det er lettvint. Men, jeg har akkurat hatt den inne på verksted og skiftet regreim. Hadde de sett det da? For da hadde de sikkert sagt ifra, jeg nevntepå feilen til dem før de satte igang.
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Om det så skulle vise seg å være kammen da. Hva snakker vi i utgifter?
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 De ser ikke dette ved skift av regreim. Kammens nocker (de som trykker ned ventilløfteren) skal være helt plan, er det groper i de er den slitt. Ta gjerne et bilde så kan vi avgjøre. Er en veldig vanlig feil på denne motoren så anbefaler deg å sjekke det før du bruker penger på annet
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Okei, hva skal jeg skru av for å se? Noen som kan forklare utifra et bilde fra GS eller noe?
Superbeetle Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Er det M40 motor du har? (<93) Regner vel egentlig med det... Ikke så lett å finne noe bilde, men du kommer til kammen ved å skru av toppdekselet..(Første bildet)
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 okei, great, da skal jeg prøve det i kveld for å se. Legger ut et bilde om jeg ikke skjønner bæret
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Okei, da har jeg tatt bilder av kammen... Vet ikke om det sier dere noen ting men: Btw...Om olja begynner å bli daff, kan det ha noe å si?
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Kjenner du tydelige spor i den med neglen? Den ser slitt ut. Tydelige slitasjemerker. Kammen slites ned og da får den ikke trøkka nok på løfteren og motoren vil ikke orke turtall. Ble motoren sånn "over natta" eller har dette gradvis forverret seg?
Clerion Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Den bare PLUTSELIG var sånn ja =s kjenntes ikke veldig slitt ut syns jeg men. hmmm Og, det er ikke det at den ikke orker.. 1 gir går til 6200, 2. og 3. også 4 går jevnt til 5000 og da kommer "sperra" så går den videre til 6200 og samme med 5. giret.
Bimmerlars Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Prøv å ta en diagnose. Hadde forventa meg større kant på den kammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå