Gå til innhold

E36, overledning?(update med bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Fant egentlig ikke noen passende emnetittel så om noen har en, kom med`n :D

Okei, problemet er:

Når jeg kjører, og når 5000 omdreininger på 4. og 5. gir er det akkurat som om turtallssperra slår inn. Jeg får presset den over og sperra kommer som vanlig på 6200 igjen.

En kompis av meg foreslo overledning til tennpluggene og at jeg skulle bytte pluggledninger. Han syntes det hørtes ut som om den ene sylinderen kuttet så trodde det var årsaken.

Noen som har andre forslag eller kan bekrefte at dette kan være feilen før jeg bestiller?

Det er en M40B18 motor som sitter i E36 318i fra 92

Skrevet

Utstlitt kamaksel er en sannsynlig årsak. Ohm pluggkablene. Kan også være at det er overslag i enden for det, men større sannsynlighet for kamaksel på denne motoren egentlig Er de i orden ta av toppdekselet og sjekk kammen.

Tikker den? Kmstand?

Skrevet

Kmstanden tilsier at kammen bør sjekkes. Dersom du vil utelukke litt andre ting først kan du jo skifte tennpluggene og gjerne pluggkabler, da man ikke kan vite om det er overslag i enden på de. Skifte bensinfilter og ihvertfall sjekke luftfilter.

Skrevet

Luftfilteret er ganske nytt så det tror jeg ikke det er. hmmm, er det lett å se om kammen er slitt da? Har ikke operert så mye motor før. Plugger og ledninger blir jo 1500 så hadde vært greit å sjekka den først om det er lettvint.

Men, jeg har akkurat hatt den inne på verksted og skiftet regreim. Hadde de sett det da? For da hadde de sikkert sagt ifra, jeg nevntepå feilen til dem før de satte igang.

Skrevet

De ser ikke dette ved skift av regreim.

Kammens nocker (de som trykker ned ventilløfteren) skal være helt plan, er det groper i de er den slitt. Ta gjerne et bilde så kan vi avgjøre. Er en veldig vanlig feil på denne motoren så anbefaler deg å sjekke det før du bruker penger på annet

Skrevet

Kjenner du tydelige spor i den med neglen? Den ser slitt ut. Tydelige slitasjemerker. Kammen slites ned og da får den ikke trøkka nok på løfteren og motoren vil ikke orke turtall.

Ble motoren sånn "over natta" eller har dette gradvis forverret seg?

Skrevet

Den bare PLUTSELIG var sånn ja =s kjenntes ikke veldig slitt ut syns jeg men. hmmm

Og, det er ikke det at den ikke orker.. 1 gir går til 6200, 2. og 3. også 4 går jevnt til 5000 og da kommer "sperra" så går den videre til 6200 og samme med 5. giret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...