M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Imårrest starta jeg bilen og latt den stå på tomgang mens jeg skrapa rutene. Alt var som det skulle. (E46 316i, sen 2004 mod. 1,8l bensin) Da jeg kjørte fram for å så rygge bak, så jeg i speilene å merka at det var masse røyk, satt bilen i fri å gikk ut for å sjekke. Det jeg ser er at bilen hoster ut masse hvit/grå røyk/eksos. Ja jeg røykla faktisk hele nabolaget. Kjørte en liten runde for å se om det ble bedre... Bilen hakket og nøkket seg fram, med så å si ingen/lite motorkraft. Skyndet meg å parkere bilen. ____________ Jeg kom hjem fra jobb idag, 9 timer etter at dette skjedde. Fikk en naboen, som er bilmekaniker, til å se på den. Vi starta bilen, å motoren hørtes grei ut. Normal eksos. Stoppet bilen for å få sjekka oilja. !! Han tar tak i peilepinnen å drar den ut av røre... Å der siger det opp masse olje !! Etterpå åpner han lokket til der man fyller olje. Å man hører at det er et eller annet trykk i motoren. Hørtes ut som han åpna en rista cola flaske. Så.. Eneste jeg tror er at dette kommer til å koste meg dyrt. Noen som har vært borti dette ??
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Imårrest starta jeg bilen og latt den stå på tomgang mens jeg skrapa rutene.Alt var som det skulle. (E46 316i, sen 2004 mod. 1,8l bensin) Da jeg kjørte fram for å så rygge bak, så jeg i speilene å merka at det var masse røyk, satt bilen i fri å gikk ut for å sjekke. Det jeg ser er at bilen hoster ut masse hvit/grå røyk/eksos. Ja jeg røykla faktisk hele nabolaget. Kjørte en liten runde for å se om det ble bedre... Bilen hakket og nøkket seg fram, med så å si ingen/lite motorkraft. Skyndet meg å parkere bilen. ____________ Jeg kom hjem fra jobb idag, 9 timer etter at dette skjedde. Fikk en naboen, som er bilmekaniker, til å se på den. Vi starta bilen, å motoren hørtes grei ut. Normal eksos. Stoppet bilen for å få sjekka oilja. !! Han tar tak i peilepinnen å drar den ut av røre... Å der siger det opp masse olje !! Etterpå åpner han lokket til der man fyller olje. Å man hører at det er et eller annet trykk i motoren. Hørtes ut som han åpna en rista cola flaske. Så.. Eneste jeg tror er at dette kommer til å koste meg dyrt. Noen som har vært borti dette ?? Jeg trur nok dette er så enkelt at veivhusventilasjonen er tett. Koster deg nok ikke mange pengene det
Bonden Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Har du kjøpt bilen hos forhandler dra dit og reklamer på dette i følge forbrukerkjøpsloven ,5 års reklamasjonsrett.
M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Jeg trur nok dette er så enkelt at veivhusventilasjonen er tett.Koster deg nok ikke mange pengene det Akkurat.. Det høres litt logiskt ut. Får en kompis på besøk senere med diagnose utstyr. Håper jeg får vite nøyaktig hva det er...
M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Har du kjøpt bilen hos forhandler dra dit og reklamer på dette i følge forbrukerkjøpsloven ,5 års reklamasjonsrett. Kjøpte bilen hos forhandler i august 2008. Har man 5 års reklamasjonsrett uansett hvor mye brukbilgaranti bilselgeren ga meg ?
a1eksander Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 ja, men ring forbrukerrådet først å forklar problemet og hør hva de har og si om det.
bad_ip Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Hvordan ser det ut under oljepåfyllingslokket? Er det litt gult gugg så er det nok en tett veivhusventilasjon. Du kan også sjekke den slangen som er litt under påfyllingslokket... viss det er likt på din motor som på min så går den inn i motor og under innsuget viss du skjønner... Så kan du sjekke om der masse gult gugg der også.
M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Hvordan ser det ut under oljepåfyllingslokket? Er det litt gult gugg så er det nok en tett veivhusventilasjon. Du kan også sjekke den slangen som er litt under påfyllingslokket... viss det er likt på din motor som på min så går den inn i motor og under innsuget viss du skjønner... Så kan du sjekke om der masse gult gugg der også. Ja han kompisen min tok av oljepåfyllingslokket, å det var slik gul-aktig greier på lokket og rundt hullet. Er det noe spesiell grunn til at veivhusventilasjonen blir tett eller hva det er som skjer ?
petterjacobsen Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Virker som et eller annet er tett ja, slipper ikke ut trykket i blokka. Å ringe forbrukerrådet og påberope seg reklamasjonsrett blir vel litt kraftig vel? Sjekk nå ut hva feilen kan være først! Gjør som a-dekk as sier!
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Jeg trur nok dette er så enkelt at veivhusventilasjonen er tett.Koster deg nok ikke mange pengene det Akkurat.. Det høres litt logiskt ut. Får en kompis på besøk senere med diagnose utstyr. Håper jeg får vite nøyaktig hva det er... Han som kommer med diagnose utstyr er han mekkaniker? Vis ja, be han sjekke veihusvent først er 99,9 % sikker på at feilen er der.
M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Jeg trur nok dette er så enkelt at veivhusventilasjonen er tett.Koster deg nok ikke mange pengene det Akkurat.. Det høres litt logiskt ut. Får en kompis på besøk senere med diagnose utstyr. Håper jeg får vite nøyaktig hva det er... Han som kommer med diagnose utstyr er han mekkaniker? Vis ja, be han sjekke veihusvent først er 99,9 % sikker på at feilen er der. Han er ikke mekaniker, er Vol-com her på forumet. Jeg som ville at han sku komme å se om vi fikk noe fornuftig ut av en diagnose.
bad_ip Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Er også meget sikker på at det er veivhusventilasjonen. Snakket med bmw ang. dette på min. Symptomer på at den er tett... er gult gugg og hvit eksos. Prisene på verksted varierer en del. Jeg fikk pris hos bmw jæger i bergen på ca 2800 - 2900 ,- Delen koster vel rundt 300-400 ,- Forhørte meg også med et annet bmw merkeverksted i bergen. De regnet med 2,5 time med arbeid... og skulle ha ca 2200,- for kun arbeid. Jeg skal levere den hos et annet verksted som e flink på bmw. Tidligere mekanikere på merkeverksted. De skulle ha 1300,- for jobben. 1,5 time. Årsaken til at det skjer er vel kulden.
MotorViagra Skrevet Januar 14, 2009 Skrevet Januar 14, 2009 Når den er tett annbefalles det ikke å kjøre med den. Blir veldig stort trykk motoren.
M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Er også meget sikker på at det er veivhusventilasjonen. Snakket med bmw ang. dette på min. Symptomer på at den er tett... er gult gugg og hvit eksos. Prisene på verksted varierer en del. Jeg fikk pris hos bmw jæger i bergen på ca 2800 - 2900 ,- Delen koster vel rundt 300-400 ,- Forhørte meg også med et annet bmw merkeverksted i bergen. De regnet med 2,5 time med arbeid... og skulle ha ca 2200,- for kun arbeid. Jeg skal levere den hos et annet verksted som e flink på bmw. Tidligere mekanikere på merkeverksted. De skulle ha 1300,- for jobben. 1,5 time. Årsaken til at det skjer er vel kulden. Okei.. Det er dessverre ikke BMW-verksted i lille Narvik. Men vet hvilke verksted jeg ikke skal ha bilen min inn på. Men da kan det også bli dyere da et verksted som ikke kan BMW, kan bruke noe lengre tid på reparasjonen enn merkeverksted ville gjort. Appropo kulde.. Når jeg starta bilen imårrest, hadde bilen stått i ro, ute, i underkant av 48timer. I 10-15 MINUS grader. Har dette noe å si ? Fixes må det uansett Takker for alle svar !
M_Pia Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Når den er tett annbefalles det ikke å kjøre med den. Blir veldig stort trykk motoren. Skal nok ikke kjøre med den nei ! Blir nok at NAF kommer å henter den å kjører den til et verksted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå