bcrazy Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Har litt erfaring med biltema skiver. Har kjørt med dette på min tidligere volvo 940 91 mod. Denne modellen har problemer med lett å få kast i skivene. Med biltema skiver fikk jeg kast i nye skiver etter litt frisk kjøring på en fjellovergang på vestlandet. Byttet til brembo skiver fra mekonomen og kjørte ca 100.000 km med disse uten at de fikk kast. Inkludert frisk oppbremsing fra 200 km/t på autobahn. Nå har det derimot blitt kast i dem, etter at bremsene har ligget på. Kjøpte biltema skiver nå, da jeg det er dama som nå kjører bilen, og hun bremser ikke så mye som meg. (kjører pent). Pluss at biltema skivene er 1/3 av prisen på brembo skiver. Med andre ord: Min erfaring er, biltema funker til rolig til fra jobb kjøring, men til litt aktiv kjøring duger de ikke.
appen Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Bremseklossene på biltema virker som de har dårligere bremsebelegg, da det er merkbar forskjell på de å andre klosser i bremsekraft. Jeg ville spandert på et par hundre til, så slepper du å bli skuffet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå