Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarte nylig å knekke av håndtaket på innsiden (førersiden). Fant fort ut at det var lett å bytte da koppen med håndtak lar seg lett demontere da det bare er å huke av vaieren som går til dørlåsen og trekke det ut.

Det var deriomt jevlig trangt å få på vaieren på det nye håndtaket og jeg har nok dratt litt for hardt i den når jeg endelig fikk det på plass. Nå er det slark i vaieren og jeg må dra hardt i håndtaket for å åpne døren, det går heller ikke helt tilbake og er ikke noe videre pent.

Spørsmålet er om det går ann og etterstramme denne vaieren eller om det må kjøpes ny? Og hvordan kommer jeg til, jeg ser ingen lett tilgjengelig skruehull for å ta av panelene som er på innsiden av døren, kreves det spesial verktøy?

Tips/råd mottas med glede :)

Skrevet

Nå får jeg ikke sett den videon når jeg er på jobb, men jeg gjore det samme med min..var slark i den.. Så jeg kjøpte ny vaier.. Så når jeg monterte den, så jeg at jeg hadde glemt å sette vaieren i "hakket" der med håndtaket, vist du tok an? :P

Skrevet
Nå får jeg ikke sett den videon når jeg er på jobb, men jeg gjore det samme med min..var slark i den.. Så jeg kjøpte ny vaier.. Så når jeg monterte den, så jeg at jeg hadde glemt å sette vaieren i "hakket" der med håndtaket, vist du tok an? :P

Aaaah, selvsagt! Den tappen måtte jo være der for en grunn :P da trenger jeg nok ikke noe ny vaier, men jeg må vell av med paneler for å lure den inn i hakket (vist du tok ann hu hu :P)

Skrevet

Jeg med mine store hender klarte faktisk å få dette til for et par uker siden (håndtaket på passasjersiden knakk i kulden), inklusiv å få lurt den inn i hakket, så burde være mulig uten å gjøre mer enn å skru av igjen håndtaket (var nesten overrasket selv over at jeg klarte det så trangt som det var da..)

Skrevet

Bare for å føre til noe her, selv om du har fått det til!før du tar på dørtrekket kan du feste håndtaket i vaieren, og smyge håndtaket gjennom dørtrekk med vaier på :)

Om dere ikke fant ut det selv:P

Skrevet

Jo jeg hadde nok gjort det dersom jeg hadde tatt av dørtrekket. Jeg monterte håndtaket kun via det lille hullet som det skal inn i og da hadde jeg ikke så mye valg med hvordan jeg kunne komme til.

Løsningen ble en tykk hyssing igjennom kroken på vaieren slik at jeg fikk strukket den så langt ut som det gikk mens jeg lirket håndtaket inn i hullet. Lirket enden på kroken slik at den pekte ned i det lille hullet og dyttet den på plass med en fing, ikke en jobb for noen med pølsefingre :S Så ja det vil nok mulig være en fordel å skru av hele panelet.

Skrevet

hehe, er lettere å skru av tror jeg, 2 skruer, en i håndtaket og en i luftkanalen.. ellers bare klips ;)

Men nå funker det jo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...