Gremlin Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Da blir det jo litt snaut igjen... Skulle helst hatt mulighet til å trekke 300W fra ledningene som går til sigarettenneren bak.
Wolfeh Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 1.5mm2 etter dagens forskrifter i et skjult anlegg skal maks belastest med 10 A. Det jeg satt å tenkte litt på er at strøm er strøm! Og effekten du får ut av den varierer med spenningen.
Ørjan_S Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Med fare for å gjenta meg selv...: For å verifisere dette med aktuell bil: 1. Lokaliser sikring F47 (Hva er denne merket med?) 2. Putt mobillader e.l. i uttak, foran eller bak 3. Trekk sikring F47 4. Mister laderen spenning eller ikke? Sjekk begge uttakene. 5. Uansett ville jeg vurdert å strekke eget dersom belastningen er opp mot kretsens max... 1.5mm2 etter dagens forskrifter i et skjult anlegg skal maks belastest med 10 A. Hvilken forskrift inneholder dette for bilinstallasjoner?
Gremlin Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Snakket med en elektrikkervenn som sa at de aldri belastet 2,5mm med mer en 16A, men at de fint tålte 25A ved "normale" omstendighter. Temperatur er vel eneste issue.
LianLi Skrevet Januar 15, 2009 Skrevet Januar 15, 2009 Ja, pga særegne norske krav så kan man sette max en 16A sikring på 2,5mm2. Sikringsboksen står jo gjerne i motorommet, dermed gjør deler av kabelen det også og det kan jo bli noe temperatur der ettervært.
Gremlin Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Skrevet Januar 15, 2009 Sikringsboksen er ved hanskerommet, så alle kablene går internt i bilen. De burde ikke være utsatt for stor varme. Værste som kan skje er jo at 20A sikringen går... Sålenge jeg ikke blir fristet til å sette inn en litt større sikring da. 2,5mm kabel skal jo tåle litt mer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå