Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bilen står lenge nok på tomgang, eller jeg står i kø over lengre tid, så begynner lysene å flimre, stereoen kutter, og varmeapparatet kutter. og abs lyset blinker!

For at jeg skal holde bilen igang, skrur jeg av alt som trekker strøm, inkl lys! og ruser opp motor, og passer på å holde den på rundt 3-4000rpm over en periode, så kan jeg skru på lys igjen, og alt funker som ingenting har skjedd...

Noen som vet hva problemet kan være? Er en 318is M42 -93mod

Jeg har en anelse om at dynamo kansje burde vært skiftet, men er det noen form for laderelè på denne bilen? Kansje skifte dette først..?

Skrevet
er vell børstene på dynamoen din som er gåen..

den har vært slik siden romjula... er liksom ikke noe problem enda, men kan fort bli det dersom den lader mindre og mindre med tiden..

Går det an å fikse gamle dynamoen? eller like greit å kjøpe ny? noen som går overens fra andre modeller? 316i 318i etc...

Skrevet
bare å bytte børster i 99% av gangene

må jeg ut med dynamo og åpne den? hva koster nye børster da, og hva kalles dem om jeg skal bestille dem fra gs/koed e.l...

Skrevet
er vell børstene på dynamoen din som er gåen..

i mitt tilfelle var det regulatoren som var dårleg :)

Skrevet
Men få noen til å måle volten for deg når den står på tomgang da så vet du sikkert. Hørt om folk med løs reim også :D

kan jeg ikke bruke vanlig måleinstrument til det? hvor mye spenning skal det gå ut?

løs reim tviler jeg på, da dette forekommer kun når den står på tomgang over lengre tid :?

Skrevet

Bruker helt vanlig måle instrument til dette ja.

Skal vel måle et sted mellom 13,8 og 14,2v

Om den måler det vet du jo at dynamoen fungerer, og at det er noe annet som trekker for mye strøm..

Skrevet
Bruker helt vanlig måle instrument til dette ja.

Skal vel måle et sted mellom 13,8 og 14,2v

Om den måler det vet du jo at dynamoen fungerer, og at det er noe annet som trekker for mye strøm..

på kondensatoren til anlegget er den helt nede i 11 når bilen har stått lenge på tomgang. er den jeg bruker å se på når problemet inntreffer. når den når 14.2 er det bare å fyre på me lys og anlegg og varme igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...