Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Lurte på om det er noen her som har bygd om og godkjent e36 m3 3,0?

Jeg har planer om og gjøre dette med min 318is, og i den forbindelse trenger jeg papirer til dette... Og det er jo noe bmw norge ikke er noe behjelplige med og biltilsynet er nøye på... Jeg har også planer om å montere turbo på den og trenger også derfor noen papirer om det...(evt papirer på noe kompressor bygg) Er det noen som har noen papirer evt har noen gode forslag, så hadde jeg satt pris på å fått høre om det :D Hadde vært veldig artig om det hadde vært mulig å fått til noe så jeg kunne fått tatt rotta på bt og fått godkjent dette;)

Skrevet

Det eneste du trenger å gjør er å ringe biltilsynet å høre hva du må gjøre og hvilke ende du skal begynne. Før du rører en skrue på bilene så skal du søke BT om du får lov å bygge om.

Begynner du å flytte deler og bygge om før du har fått positivt svar på søknaden får du masse problemer når den skal vises.

Ring BT først. Er ingen som kan "låne" deg noen papirer. Alt du lurer på kan BT fortelle deg.

Skrevet

nettopp. de er blitt sære med godkjenning av ombygging osv, i ditt tilfelle, mye pga vekt osv. 6'er er tyngre enn 4'er osv, så så vidt jeg har forstått det, må ikke vekta til den ombygde bilen din overskride vekta i vognkortet som bilen veier orginalt. Det er vel heller ikke lov å fjerne feks baksetene, for å få mer å gå på på vekta. skyt meg om jeg tar feil. men uansett, hvis du gjør det bt sier, og bygger slik de evt "krever" så går det sikkert bra:) lykke til=D legg gjerne ut en prosjekt tråd om bilen din. og sist men ikke minst, velkommen til bimmers:) (vet ikke om jeg er den rette personen til å si det, men samme det =D )

Skrevet

Takker for svar! Men har allerede tatt kontakt med bt, har ikke turt å røre en skrue før jeg får svar av de... De var faktisk veldig hjelpsomme med å svare på de spørsmålene jeg hadde og fortelle meg hvordan jeg skulle gå frem:) Men problemet er at de vil ha papirer ifra noen som har myndighet til å skrive ut papirer på en sånn ombygging (eks 318is --> m3 3.0 altså papirer som viser forskjelden på bilene) og det er fabrikant og importør, men ingen av de er interiserte i å gi ut noen sånne papirer:( Jeg har snakker med sulland, og han som jobber der var behjelplig med å orden de papirene han kunne, men han har da ikke fullmakt til å skrive de papirene i følge bt, men jeg fikk bare prøve, å det kunne hende det gikk igjennom! Men kom antageligvis i neste runde til å få problemer med å dokumentere de papirene! Derfor jeg lurte på om det kunne være noen som hadde vært igjennom noe sånt før, som kanskje kunne ha hatt flaks å fått igjennom noen papirer:) Dette med vekta skal ikke være noe problem pga at dette karosseriet er levert med denne motoren! Dette er evt et problem om det er forsterkninger i bærende konstruksjon på en orginal m3, noe jeg mener det ikke er:) (står fohåpentligvis i de papirene jeg får)

Så bt kan fortelle meg hva jeg må gjøre, men kan ikke hjelpe meg med å få tak i noe! Verken de eller produsent er interisert i at vi skal bygge om bilene våre... Bt vil ha de orginale og produsent vil bare selge de som de er og ikke ha noe med ombygging å gjøre:( Men noen er mer hjelpsomme enn andre, bmw er dessverre ikke hjelpsomme...

Skrevet

Det er et helvette det der.. Mye lettere med en 2,8.. ingen liker den 286 hestern, uten om oss.

Men hvis du smisker litt med en forhandler da? lar di få en liten del av jobben, for kan di tjene noen få kroner, så er det stortsett aldri noe problem har jeg fått følelsen av...?

Vekta skal vel ikke ha noe mer å si enn at du må registere den ned som 4 seter, andre har gjort det for å få det til... Og jeg tror du må ha en coupe for å få det til, det gjør ihvertfall jobben en del enklere..

Men detta er noe jeg ikke skal være for sikker på.. Men den dagen du eventuelt bygger det om, rensk bilen din for så mye du kan av vekt, tunge basskasser ect..

En hel donor bil er stortsett den beste løsningen..

Skrevet

Kjenner heldigvis både de på bt og på bmw;) Så sånn sett er ikke det det største problemet:p Men de på bt har en jobb de må gjøre, og har folk som bestemmer over seg... Så de kan ikke gjøre som de vil... Men kommer ikke til å gi meg med det første! Skal nok få til noe tenker jeg... Om det bare i det minste blir m3! Sammle det jeg kan av papirer og skrive en ordentlig søknad, så får vi se hvordan det går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...