PenguiN- Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Ettersom jeg har solgt leppen forann er det store rester tjukkt sort lim (type sicaflex/tec 7 osv)...dette må ikke forveksles med "klistremerke" lim da jeg vet at på slike småting kan man bruke sitrus spray. Noen som vet om et middel man smører på og som gir en såkallt "wow" effekt hva angår å fjerne limet?
fish Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 skader ikke det lakken ?? Tja, vet ikke. Han spurt etter en wow-effekt... Jeg har fått tak i en miljøvennlig limfjærner fra en malerforretning, den fungerer greit, fra Casco tror jeg...
kbteknik Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 rødsprit bruker jeg... det skader ikke lakken..
JoCCe Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Er limet på plastfangeren? Får hvis limet sitter på lakkert stål, har vi ett gummihjul vi kjører over får og fjærne rutelim, lim etter dør lister osv, men kan desverre ikke brukes på lakkert plast.
Bjørn 320 Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Brukte sjøl sitrusrens til å fjerne lim på rutene (reiv av igjen solfilm)...det funka bra! Usikker på korleis lakken tåler den men... Det verste vil eg uansett tru du bør fjerne med ein skarp kniv (f.eks tapetkniv). Lykke til
Robbi3 Posted January 18, 2009 Posted January 18, 2009 Prøvd å varme opp limet litt for så og gni det vekk?
PenguiN- Posted January 18, 2009 Author Posted January 18, 2009 da prøver jeg med rødsprit og tynner...
Dufniall Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Whitespirit? Jeg må få vekk et bombrikke-feste fra frontrute, som forrige eiere har vært dum nok til å klistre på! Det verste jeg vet er masse klistremerker fra all mulig parkering, medlemskap, reisemål og annet!! Jeg laminerer det og legger det frem når det brukes, og legger det vekk ellers! Der fikk dere et godt tips i samme slengen
Recommended Posts