-Cain- Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Har en Bmw 520 1996 mod og i går opplevde jeg at førerdøren ikke gikk igjen i -7 grader..samt at passasjerdøren gikk helt i lås da jeg skulle åpne den for passasjeren. Løsningen på problemet var å helle kokende vann over dørlåsen. Jeg lurer nå på hva jeg må gjøre for å bøte på problemet. Kan dette skyldes dårlig smurning? Selve låsene på dørene er trege/vanskelige å vri rundt og bør nok også byttes. Er det noen som har noen gode tips?
Raymond Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 no godt smørefett så er nokk problemet borte du Og helle vann over gjør ikke det no bedre, et bedre tips da er å ha varmt vann i en pose eller lignende å bare holde mot låsen.. går fort det og, å du slipper å fylle det med vann
-Cain- Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Skrevet Januar 18, 2009 Jeg prøvde vann i pose først. D funka ikke. Har hatt noe smørning mellom gummilist og nedover som en nødløsning. Men må nok gjøres en ordentlig jobb på disse etterhvert.
Bjørner Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Bytta dørlås på h.s foran i går. Den var helt mulig å få lukka når det bli minus grader. 'Låsearmen' var også markant tregere enn på de andre dørlåsene. Nå funker det som et skudd. En annen ting som jeg tror har ført til at denne låsen ble så treg og dårlig var at når jeg på den låsen som jeg tok ut hadde ikke noe plastdeksel som beskytter låskassen. Det var et stort plastdeksel på den låskassen som jeg satt i. Regner med at det vil gi noe bedre beskyttelse mot fukt. Har en mistanke om at denne låsen har blitt byttet før og dem som byttet den har fjerna dekslet for at det skulle bli lettere å komme til å feste virene.
Hansh Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 På vår ble det mye bedre etter at jeg sprutet masse låseolje inn i låsen alle steder jeg kom til uten å demontere!
Bjørner Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 På vår ble det mye bedre etter at jeg sprutet masse låseolje inn i låsen alle steder jeg kom til uten å demontere! Ja helt klart verdt å prøve det først, da disse låse konster 500,- brukt og 1500,- ny. Noen har også lyktes med å ta dem ut og dyppe dem i ATF olje . Har en kompis som fikk smurt opp ei slik dør på en passat, det hjalp i et år så var det tilbake igjen, på samme døra.
crazy2be Skrevet Januar 18, 2009 Skrevet Januar 18, 2009 Kan no broke varmlofts pistol å tine låse me, de jor ej Ej smurde no bære låse me låseolje so e meint for minuse grade, So va de slutt på probleme at låse fraus
Bauge Racing Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 hadde samme probleme på min e34 .. men nåt kupen blei varm så gjekk den igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå