Gå til innhold

Bytte demper på E46 stv bak,må man ut med teppene i bagasjen

BimmerE46
 Share

Anbefalte innlegg

Skal som sagt bytte dempere på bilen bak, og lurer på om man må ut med teppene i bagasjerommet for å skru ut de skruene som sitter der, eller er det er lettere/smartere måte å bytte den på?? gjelder en e46 touring 2001 mod.

vil samtidig spørre, hva er årsaken til at bakruta åpner seg automatisk NOEN ganger??? Bare jeg låser opp bilen og skal sette meg inn så klikker den seg opp??? Hva er det for noe? Har lest dette er et problem, men finner ikke tråden om det...

Takker for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel ta bort såpass at du kommer til fjærtårnet bak, sitter jo to muttre der du må opp med for å få ut dempern.

tips: bytter du topplagrene (det som sitter i toppen av dempern) bak samtidig sparer du deg for ulyder samt at bilen blir bedre å kjøre om de er slitt da disse slites fort på bmw. du skal alikevel av med dem og de koster ikke så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du må av med det meste av deksler og "tepper" baki for å komme til dempertårnet.

Gjorde dette selv for noen mnd. siden, brukte 1 time på hver side for å komme til dempertårnet og 10 min. på å skifte dempere :)

Når du har tatt bort de dekslene og "teppene" rundt dempertårnene kommer du ned til lydisolasjonsmatter som er limt (tror jeg) på innerskjermen.

Disse tok ikke jeg av siden det også er en del ledninger på dem, men jeg kuttet rett og slett et hull i toppen på mattene slik at jeg kom til dempertårnet, ingen som ser det uansett når dekslene kommer på igjen!

Når det gjelder bakruten din kan du prøve å bytte bryteren på bakruten din, den som du vanligvis åpner ruten med utenfra.

Det var årsaken på min Touring for 2 år siden.

Men nå har ruten begynt å åpne seg igjen, trodde det var bryteren igjen... men det var det ikke.

Har hørt at det kan være ledningsbrudd på en jording som ligger i stolpene ved siden av bakruten.

Men som sagt, prøv først å bytte bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips: bytter du topplagrene (det som sitter i toppen av dempern) bak samtidig sparer du deg for ulyder samt at bilen blir bedre å kjøre om de er slitt da disse slites fort på bmw. du skal alikevel av med dem og de koster ikke så mye. :)

Hei, og takker for svar. Dette er noe man kjøper på bilextra bare vel? Eller må det være originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok av med dekslene på siden ja, noe knot.

Det at bakruta di åpner seg, er fordi der er en feil i bryteren. Den må skiftes.

Hvor kjøper du denne? GS, eller koed? Eller må man på BMW?

Takker alle for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takker for svar. Dette er noe man kjøper på bilextra bare vel? Eller må det være originalt?

jeg ville kjøpt orginale, koster 250kr per stk for tårnlagrene bak til din bil, mot 110kr for de billigste uorginale. jeg ville kostet på de ekstra kronene for å få orginale da det er snakk om små summer og de uorginale til 110kr stk så litt suspekt ut mtp kvalitet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å? Ja det er jo bare å prøve seg frem. Jævlig irriterende å sette seg i bilen og skal til å kjøre, så spretter den opp. Blitt ille i det siste, går opp 3-4 ganger etterhverandre.

Takk for tipset.

Da gjenstår det bare å se om jeg får ut de tårnskruene på demperen bak, (skal sette på justerbart senkesett rund baut) :), gruer meg til å sette i gang å ta av deksler og matter, da jeg ikke har gjort dette før på denne, og plastikk knekker fort. Hadde vært bare moro arbeid om jeg visste rekkefølgen for å ta av disse. Men men, en gang må bli den første. :)

Og resultatet må jo bli greit, og da gjenstår bare å sette på sommerhjula igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...