Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 230
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er toppen tad av ny motoren. er en liten sprekk mella ventilene. Foresten trur dere det går bra å sette 318i (M10B18) toppen på 320 (M10B20) motoren ??

legger ut noen bilder av motoren og toppen. men kammen og løfterene i toppen er helt nye :) Noen Bilder :)

P3200784.jpg

P3200793.jpg

P3200788.jpg

P3200789.jpg

P3200791.jpg

P3200790.jpg

P3200792.jpg

mellom disse ventilene den er sprukket.

P3200786.jpg

Mads

Skrevet

Toppen e sprokken under to av løfterene også.

så må nokk bruke 318i toppen. Tok sving hjulet av 318 motoren også. tenkte jeg skulle få det lettet litt å så sotte det på 320 motoren.

kommer sikkert en update med bilder i morgen :)

Mads :)

Skrevet

Liten oppdatering.

Prøve monteret blocka å det i gammel bilen. noen bilder.

P3210780.jpg

P3210781.jpg

akkurat så det gikk :P

P3210784.jpg

P3210785.jpg

P3210786.jpg

og så noen bilder av 318i motoren. å sving hjule. + den 318i toppen (plana) :)

P3210777.jpg

P3210778.jpg

P3210779.jpg

og så fronten. ferdig grunnet :)

P3210776.jpg

Mads

Skrevet

Kommer det flere enn meg med m10 turbo nå:-) Det er bra! Alle skal jo helst ha 6'er og alt for mye effekt. Hadde tidligere en 2002 touring med m10 turbomotor, motoren var en helt original e30 m10b18 motor med 9,5:1 i komp. den kjørte jeg i flere år med 1,3 bar med datasprut. Motoren fikk jeg av en på jobben, hadde stått bak låven hans på en pall i ett års tid. Det eneste jeg gjorde var å dra topplokksboltene litt... Syns den holdt utrolig godt. Den fikk kjørt seg på rudskogen/våler og gjelleråsen, pluss mange mil på veien. Gikk veldig godt, og veide 970kg med full tank.

Du må ha kontroll på tenninga om du skal ha noe særlig effektøkning, så ett datasprut gjør veldig mye! Med større dyser, bensinpumpe og datasprut kan du ha 300 gode hk i motoren. Det originale innsuget holder til den effekten, men du kan godt sette på ett litt større spjell.

Skrevet

ja, liker det ikke så mange har ! M10 er tingen ;P

Har noen nå tips på data sprut ? men må ikke være så Jævlig dyr.. en grei data sprut såm ikke er så dyr, send meg en pm eller noe slikt:)

Skrevet

var en liten tur i garagen i dag.

monterte et xzenon kit jeg hadde liggende.

men var h7 sokkel på det så måtte bare lage meg en patent dær :) men ble veldig bra :) ble veldig bra lys med kit'et :)

åsså fikk jeg hengt opp pressening i karport åpningen så jeg slipper at det blir snø på bilen :)

Kan ta noen bilder i morgen. glemte å ta med meg kameraet i garagen.

mads

Skrevet

Morro at noen bygger på M10 også, å ikke bare på 6ere!

Men er du sikker på at det er så lurt å ha turboen så klin oppi panseret? Motoren vil jo vri litt på seg! :?

Skrevet

jo, takk :D

ja, turboen ligger inntil den skomgummien så er under panstere. men den er fjærnet på det andre pansteret så turboen har nå 3-4 cm klaring :) så trur akkurat det går bra :)

Skrevet

M10B18 topp på B20'en går helt fint. For visst du skal ha B20 topp, må du blende bensinpumpe hullet, er mekanisk bensinpumpe på denne toppen. Men kanskje du må bruke varmeskjold på turboen, du svir jo av panserisolasjonen ellers! :D

Skrevet

Jeg har ett ubrukt varmeskjold i rustfritt stål om det skulle være av interesse.

Bruker 1,8i topp på min m10b20 også. 1,8i toppen er den fineste m10 toppen. Den har like store ventiler som 2 liter hadde, og er finere i støpen

Skrevet

ja, jeg tenkte å flytte alle ventilene og kammen over fra M10B20 toppen til B18 toppe. sia all innmaten i B20 toppen er ny :D

Skrevet

Hei, begynte å pelle sund M20 toppen i dag.

men, kammen gikk ikke inn i 318i toppen.

så den er til salgs. så om du er interisert så send pm ;) men ventilene skal passe over :)

Så det blir jeg vell å flytte over på onsdagen :)

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...