Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at jeg har heftelser i min bil og det IKKE går ant for privat personer (forhandlere kan)å flytte en heftelse videre til en annen bil forstår jeg det slik at regnestykket blir:

Han skal ha la oss si 200 000,- for sin bil.

Jeg skal ha 150 000,- for min bil. Hvorav hele summen er heftelser.

Han må altså kjøpe min bil for 150 000,-. så når bilen er heftelses-fri og hans, kjøper jeg hans bil for 200 000,- MINUS 150 000,-(som han altså ga for min bil) og betaler altså kun mellomlegget fra min bil opp til hans bil som i dette tilfellet blir 50 000,- ... noe som betyr at jeg gir han min bil og 50 000,-. det skulle vel stemme?

Skrevet

Ja det stemmer.

Eller så kan du bare gi han 50' kr også overtar han dine heftelser.

Så kan han betale de resterende 150' når han er eier av bilen.

Husk at i slike tilfeller må du skrive en god kontrakt. Helst med vitner.

Skrevet

Jeg bruker å reise til banken med selger, så det blir gjort opp der. Pass på å få kvittering fra banken.

Skrevet

Går ikke ant å overta heftelser :/ såklart må jeg i banken med selger..han må jo kjøpe min og jeg må kjøpe hans, og begge bilene må omregges, nye forsikringer, osv osv..blir mye styr :|

Skrevet
Jeg bruker å reise til banken med selger, så det blir gjort opp der. Pass på å få kvittering fra banken.

Det samme har jeg gjort :wink: Synes det er den beste måten.

Skrevet

Hva med å ta opp lån med fullfinansierng på den bilen du skal kjøpe, så gjør han andre tilsvarede for den bilen han skal kjøpe, av deg, så ordner dere opp mellom dere etterpå.. Så bruker du bare de pengene til å innfri lånet..!? Eller er tenkte jeg for kjapt nå?!

Skrevet

Du må låne de 200000 kr å kjøpe hans bil. Han bruker så 150000 av disse å kjøper din bil med. Disse blir da innbetalt direkte til de du har lånt pengene av (elcon, banken din eller slikt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...