DANI Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 heisann. nå har jeg holdt på i heille kveld med å prøva å få av drivakselen fra navet,er det noen her inne som har eg genial ide om hvordan jeg skal få løsnet det? TAKKER FOR SVAR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 sett bilen i gir, og håndbrekk på, så er det bare å skru ivei;) edit, tor jeg misforstod mener du stikkakslingene bak, og hvordan du får dem løs fra spindelen på hjulet? da her jeg ikke peiling. da den mutteren pleier og sitte noe inni "granskuaen". men får du løsnet den med muttertrekker og/eller en diger latmannsarm, så skal det bare være å rikse og dra, og kansje slå fra andre enden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DANI Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 hehe.forklarte meg gjerna dårligt der,men diffen e av for den e knuste og håndbreket e av så drivakselen henge i lausa loftå.å eg får den ikkje ud av navet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 hehe.forklarte meg gjerna dårligt der,men diffen e av for den e knuste og håndbreket e av så drivakselen henge i lausa loftå.å eg får den ikkje ud av navet. okei, men e det stikkakslingane ellar mellomaksel? tru det blir vanskelig å få av stikkakslingane når diffen e av:( me mindre du klare å hålla ijen me nåe, stroppa ellar lignane.. samma me mellomaksling. koffor sga du av me d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DANI Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 akkorat:( det e stikkakslingane! eg må ha någen fra 325 siden eg ska ha større diff på. d va jo et reint helvete å prøva å få di ud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 du kan jo bare skifta dei som går inn på diffen.. så sleppe du å skifta stikkakslingene... mye enklere, og di sga sje ver d fysta så ryge! du bruge dei som drivakslingane ska skrus fast i fra den 320 diffen du har, så setter du dei over på 325 diffen din.. sga bare ver å riva di rett ud trur eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DANI Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 hmmm d må eg nesten ud å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 siterer fra en som svarte meg når jeg ville sette på diff fra 325 på min 318is: "Jeg skifta fra 320 til 325 diff, det jeg gjorde var å skifte mellomaksling til 328 da jeg skiftet til 328 motor og girkasse samtidlig. (325 diff og 328 diff har helt lik fysisk størrelse) Men du må vel ha 325 mellomaksling da de sikkert bruker samme girkasse på 318is og 325en? 320 stikkakslingene passer ikke på 325 diffen da de utgående flensene er noe større, det samme regner jeg med er for 318is. Men det du gjør er å dra ut flensene med akselen som går inni diffen til tannhjula fra 318is diffen din og setter i 325 diffen i stedet, da slipper du bytte stikkaksler. Dette var mulig med 320 til 325 diff hvertfall, ikke 100% sikker men tror det skal være mulig i ditt tilfelle også." Håper det er til hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DANI Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 Tusen takk ska du ha,den hjalp meg greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 er ikke lurt å gjøre det slik. vi har vel funnet ut at det blir ekstra trykk på lagerene i diffen og den ryker forteren. bare en teori vi har kommet fram til siden vi har rykt så mange etter vi gjorde det slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DANI Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 kosen ville du gjort det då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 sannsynligvis skifte heile drivakslingene... men jeg har ikke hørt noe om at diffen slites ut fortere, men kan hende det ligger noe i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 Har du tatt ut det låseblekket som sitter inni navet der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DANI Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2009 låseblekket??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 19, 2009 Share Skrevet Januar 19, 2009 My bad,så ikke at du hadde e36. På e30 er det et låseblekk som har slitt ut mang en mann. Link til blekket som sitter på e30.Nr.7 på bildet. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå