Gå til innhold

Få løsnet drivaksel?

DANI
 Share

Anbefalte innlegg

sett bilen i gir, og håndbrekk på, så er det bare å skru ivei;)

edit, tor jeg misforstod :?

mener du stikkakslingene bak, og hvordan du får dem løs fra spindelen på hjulet? da her jeg ikke peiling. da den mutteren pleier og sitte noe inni "granskuaen". men får du løsnet den med muttertrekker og/eller en diger latmannsarm, så skal det bare være å rikse og dra, og kansje slå fra andre enden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.forklarte meg gjerna dårligt der,men diffen e av for den e knuste og håndbreket e av så drivakselen henge i lausa loftå.å eg får den ikkje ud av navet.

okei, men e det stikkakslingane ellar mellomaksel? tru det blir vanskelig å få av stikkakslingane når diffen e av:( me mindre du klare å hålla ijen me nåe, stroppa ellar lignane.. samma me mellomaksling. koffor sga du av me d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bare skifta dei som går inn på diffen.. så sleppe du å skifta stikkakslingene... mye enklere, og di sga sje ver d fysta så ryge!

du bruge dei som drivakslingane ska skrus fast i fra den 320 diffen du har, så setter du dei over på 325 diffen din.. sga bare ver å riva di rett ud trur eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siterer fra en som svarte meg når jeg ville sette på diff fra 325 på min 318is:

"Jeg skifta fra 320 til 325 diff, det jeg gjorde var å skifte mellomaksling til 328 da jeg skiftet til 328 motor og girkasse samtidlig.

(325 diff og 328 diff har helt lik fysisk størrelse)

Men du må vel ha 325 mellomaksling da de sikkert bruker samme girkasse på 318is og 325en?

320 stikkakslingene passer ikke på 325 diffen da de utgående flensene er noe større, det samme regner jeg med er for 318is.

Men det du gjør er å dra ut flensene med akselen som går inni diffen til tannhjula fra 318is diffen din og setter i 325 diffen i stedet, da slipper du bytte stikkaksler.

Dette var mulig med 320 til 325 diff hvertfall, ikke 100% sikker men tror det skal være mulig i ditt tilfelle også."

Håper det er til hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lurt å gjøre det slik. vi har vel funnet ut at det blir ekstra trykk på lagerene i diffen og den ryker forteren. bare en teori vi har kommet fram til siden vi har rykt så mange etter vi gjorde det slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...