Cumberdale Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Begynte med at jeg skulle vaske motorrommet på bilen, så tenkte jeg å ta hele bilen samtidig.. spyler først litt vann i motorrommet og påfører easy4u asfaltrens nedi rommet og rundt om på bilen, så venter jeg i 2 minutter slik at det skal virke litt, og begynner og spyle.. Halvferdig med motorrommet går strømmen på hele vaskeplassen.. står noen minutter og venter på å få tilbake strømmen, men ingenting skjer, så jeg drar bort til vaktkontoret for å høre hva som skjer.. Hun sier det er strømbrudd og noen er på vei.. Uansett, etter helvetes med venting på klovnen som styrer viser det seg at det er en strømkiosk som har gått, og det tar nesten en time før det blir strøm på driten igjen.. Da har bilen stått litt over en time med avfetting på tørr bil, jeg må ta ut penger for å få vann ut, siden bankkortterminalen deres var ute av drift etter bruddet.. spyler den grundig over med bare vann for å se og kjenne at hjulbuene, steinsprut delen av panseret og langs sidene på bilen er veldig ru, som sandpapir på det værste.. Tar da en full rengjøring uten børste på bilen, og ser at det framdeles er der, lakken er veldig skjoldete på de utsatte stedene, og det er noen bobler i klarlakken som er veldig synlige, veldig hvit og stygg. skraper man lett med neglen har man lakk under neglen. Tviler litt på at noen faktisk har vært så uheldig, men kanskje noen har en løsning? Hva bør jeg gjøre? Stiller `easy4u` seg ansvarlig for slikt? Han som eier plassen stakk av før jeg fikk sagt hva jeg mente, selv etter jeg hadde sagt til han personlig at jeg var spent på hvordan det kom til å se ut etter jeg hadde spylt det. Noen?
stroker Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 For det første bør du vel få en ekspertuttalelse eller noe fra et lakkeringsverksted, og da bør det vel være svart på hvitt at det er avfettinga som har gjort det. I tillegg en takst på skaden Deretter bør du kontakte sjappa og legge fram saken med takst og krav om at de dekker det. Regner med at de er forsikret og dermed er dekket Slår de seg på bakbeina, kontakt forbrukerrådet, eventuelt true med å ta saken i lokalmedia
nimitz Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Det hørtes veldig trasig ut. Tviler på at avfetnings levradøren kan klandres. De som må ta skylden for det hele er eier av vaskestasjon. Da spørs det om du fikk noen annsvarlig til å se på bilen etterpå slik at du har vitner.
Cumberdale Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 For det første bør du vel få en ekspertuttalelse eller noe fra et lakkeringsverksted, og da bør det vel være svart på hvitt at det er avfettinga som har gjort det. I tillegg en takst på skadenDeretter bør du kontakte sjappa og legge fram saken med takst og krav om at de dekker det. Regner med at de er forsikret og dermed er dekket Slår de seg på bakbeina, kontakt forbrukerrådet, eventuelt true med å ta saken i lokalmedia Helt klart noe jeg skal gjøre i morgen, takk for seriøst svar.
stroker Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Håper virkelig for din del at det løser seg, hold oss oppdatert Lykke til!!
Cumberdale Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 Det hørtes veldig trasig ut. Tviler på at avfetnings levradøren kan klandres. De som må ta skylden for det hele er eier av vaskestasjon. Da spørs det om du fikk noen annsvarlig til å se på bilen etterpå slik at du har vitner. Jeg hadde 2 kompiser som var med meg under hele ventetiden, jeg sa det også til personen som er ansvarlig for vaskeplassen, at jeg helst ville ha strøm siden bilen sto dynket i avfetting. de driver bilpleie på samme plassen, så jeg burde fått det dekt i min mening. edit: Ansvarlig ville tydeligvis ikke se på bilen siden han omtrent stakk av fra meg da det ble lys på stasjonen igjen. Han var nok lettere irritert over å ha måtte kjørt dit utenom arbeidstid, og jeg hjalp nok ikke til på humøret hans
Klinz Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 At de er strøm brudd er jo utfor, vaske plassen sin eiger sitt område. han kan ikke styre ka tid de er strøm brudd. Og slik eg forstår hadde du med eigen avfetting. Og de er noe su sjølv har anvar me og påføre bilen din med. Men eg synes at han som kom og hjalpdeg skulle ha funne fram ein slange (brannslange hageslange av noe slag) Og fått spult av avfettingen du hadde tatt på bilen.. Ps regner med de va sjølvvaske anlegg?
Cumberdale Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 At de er strøm brudd er jo utfor, vaske plassen sin eiger sitt område. han kan ikke styre ka tid de er strøm brudd. Og slik eg forstår hadde du med eigen avfetting. Og de er noe su sjølv har anvar me og påføre bilen din med. Men eg synes at han som kom og hjalpdeg skulle ha funne fram ein slange (brannslange hageslange av noe slag) Og fått spult av avfettingen du hadde tatt på bilen.. Ps regner med de va sjølvvaske anlegg? Jeg klandrer ikke eier av selvvaskeplassen for bruddet, og det var deres avfetting. Jeg sa ved flere anledninger at jeg ville få vekk avfettingen, men han sa at jeg skulle bare la bilen stå, og heller komme tilbake.. så jeg følte på en måte at han ga meg en liten garanti for at ingenting kunne gå galt.
vetu03 Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Veldig kjedelig... Men tror jeg ville gjort som stroker sier.. Er verdt å prøve hvertfall.
Klinz Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 Merklig at dei bruke so sterk avfetting. De skal vere miljø vennlig avfetting i sjølv vaske avfettingen. De same me maskin vaske. For dette skal ikke skje med avfettingn på ein slik plass..
Cumberdale Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Skrevet Januar 19, 2009 får ta turen innom i morgen og få en av de som er ansatt på bilpleie avd. til å se på saken, i tillegg prate med han som eier plassen som er samme karen jeg snakket med idag. takk for svar så langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå