GiljeN Skrevet Januar 19, 2009 Skrevet Januar 19, 2009 m30b35 blir fort varm:) sliter litt med at den "koker" den blir varm å jeg må stoppe...men vannet er ikke kokt opp..det hendte i dag igjen da jeg kjørte litt hardt 10min ca...så er det en 40 sone sone som er ca 1km..me masse humper og jeg må stoppe for trafikken imot..når jeg kom over alle så jeg at tempen var veldigt høy svingte av veien å skrudde opp lokket å det boblet over..men var bare å etter fylle litt..så var den fin igjen...tempen stiger også fra ca 80 til 90 når jeg trør på litt..kjører uten den "kåpen" som styrer luften på motoren fra radiatoren (kjørte over den i garagen) har den så mye å si ? har en sterk følelse om at viskosen min er litt slakk..er det farligt å fikse til slik at den sviver "bånn gass" heletiden ? å hvordan ? giljeN
jan roger Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 kan være luft i kjøleanlegget,disse motorene tåler ikke luft i annlegget.luft annlegget skikkelig.blåser det varm luft fra varmapparatet?hvis det er kaldluft,har du luft i annlegget. Hadde samme problem selv,men det var toppakning.bruk orginal termostat,jeg brukte en uorginal,da gikk tempen opp og ned som den selv ville,da gikk motoren varm.
GiljeN Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 toppen er nyoverhalt,så skal egentli være fin..kommer kokende varm luft fra varmeaperatet har teken på å lufte de motorene nå er ny og orginal termostat skal prøve på en lang tur i dag bilen fynker egentli fint..er når du trør på men går d ikke å "feste viskosekoplingen fast i "hjulet" så de snurrer likefort heletiden ? imens til jeg får ny `? giljeN
jan roger Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 På en ford sierra jeg hadde,satte jeg i skruer/bolter for å låse den.funker det,men kommer til å blåse som f...,min bil hørtes ut som en gammel volvo 240.Men da kjøler den iallefall.På ebay har de koblinger,jeg handlet min der.
A.Teserud Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 siden du er flink på og lufte. kan du forklare meg hvordan du gjør det? for jeg får det fan ikke til:P
A.Teserud Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 en ting til. hvordan er det og bytte termostat på denne?
BmwKlovn Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Tar 5min. Ligger rett inni termostathuset i forkant øverst der ved luftenippelen!
GiljeN Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 siden du er flink på og lufte. kan du forklare meg hvordan du gjør det? for jeg får det fan ikke til:P jeg tar alltid ut termostat å kjører den uten en stund. hadde problemer med at den boblet over før termostaten åpnet.. så kjører den uten til den blir litt varm å tar opp termostathuset å pytter den i ganske fort å lufter fynker det
GiljeN Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 Hvor blir vannet av ? kjørte 1time å 2 opp å ned fram å tilbake i går... vannet var ca 82 grader og alt fynket fint helt til jeg skulle hjem, da så jeg at tempen steg til ca 90 grader..å manglet en del vann når jeg kom hjem... den bobler ikke i tanken..å lukter ikke eksos..vil det ikke boble om toppen er sprekt ? GiljeN
Bimmerlars Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Om du skal ha full blås hele tida sveiser du bare fast vifta til mutteren. Den skal ikke være nødvendig under kjøring, kun tomgang og sakte cruising.
Cumberdale Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Hvor blir vannet av ?manglet en del vann når jeg kom hjem... GiljeN Lekkasje fra etter du har byttet termostat? byttet du pakningen som ligger rundt termostathuset? Hadde noe av det samme på min e34.
GiljeN Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 tviler på det finner ikke noe lekasje :S GiljeN
Raymond Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 ang. å feste fast viskosen 100% så vil ikke jeg anbefale dette da disse viftenebladene ikke er ment å tåle 6000rpm.. viss du skal dette ville jeg passet på å kjørt på lave turtall fram til du får en ny kobling..
GiljeN Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 er ny kobling på nå fekk en ny en i hus i dag men har ikke prøvd den enda..pga mangler deksele som styrer luften GiljeN
Cumberdale Skrevet Januar 23, 2009 Skrevet Januar 23, 2009 tviler på det finner ikke noe lekasje :S GiljeN vannlekkasjer kan være vriene å finne også bare en tanke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå