Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har noen spørsmål angående banelisens.

Hvem må jeg kontakte?

Hva må gjøres for å få lisens til å kjøre på bane?

Evt pris?

Nettside?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hva slags type bane kjøring skal du kjøre?

Hastighetsløp, drifting, kjøretrening... ?

Tenkte mest på hastighetskjøring

Men egentlig også drifting.

Skrevet

Lisens for drifting blir det en lisens dag i slutten av april for..

Sjekk ut www.powerdrift.no på forumet der.. husker jeg ikke feil var det snakk om 26 april på rudskogen..

For hastighets løp er jeg ikke helt sikker på hvordan du får tatt det..

Så kommer det litt ann på hvilke klasser du skal kjøre med bilen din.. for den må å ha lisens..

I drifting kan du kjøre club.. da kan du stille med "orginal" bil. for litt gjevere klasser så skjerpes kravene fort og i pro må du ha fullt bur og stoler og seler med fia godkjenning..

For hastighets løp tror jeg vel snart det er krav om bur uansett..

Skrevet
Må man ha banelisens for å få kjøre på rudskogen f.eks?

Kommer an på hvem som arrangerer det og hva slags type banekjøring du skal kjøre. F,eks har bmwccn arrangement som går ut på kjøretrening som enn da ikke trenger banelisens for og delta i. Mere info finner du eventuelt på bmwccn.no.

Edit: det var iallfall et generellt svar da du ikke definerte hva slags bane opplegg du tenkte på.

Skrevet
Jeg og en gjeng kompiser planlegger tur til Tyskland til sommeren.. må vi da ha lisens for å kjøre på Nurburing?

Jeg tenkte faktisk på en tur dit selv.

Kreves det lisens her?

Skrevet
Jeg og en gjeng kompiser planlegger tur til Tyskland til sommeren.. må vi da ha lisens for å kjøre på Nurburing?

Jeg tenkte faktisk på en tur dit selv.

Kreves det lisens her?

Nei. Du kjøper bare billett i automaten ved innkjøringen til banen. De er blitt noe strengere på å følge opp bilene/syklene som skal inn og stopper deg dersom bilen ser sliten ut eler er full av løse ting i bilen osv. Du blir også stoppet dersom du kjører sykkel og kommer i ola bukse osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...