Glennski Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Hei Har noen spørsmål angående banelisens. Hvem må jeg kontakte? Hva må gjøres for å få lisens til å kjøre på bane? Evt pris? Nettside?
Glennski Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Ingen som har mer info? Må jo være noen her inne som har tatt banelisens
325icab_88 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Du må kontakte NBF. www.nbf.no For å få lisens må du være medlem i en motorklubb tilsluttet NBF. http://bilsport.no/lisenser/
Glenno Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Hva slags type bane kjøring skal du kjøre? Hastighetsløp, drifting, kjøretrening... ?
Glennski Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 Hva slags type bane kjøring skal du kjøre? Hastighetsløp, drifting, kjøretrening... ? Tenkte mest på hastighetskjøring Men egentlig også drifting.
MonicaM3 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Kontakt Kenneth Moen på kenneth@powerdrift.no
Kentan-racing.com Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Lisens for drifting blir det en lisens dag i slutten av april for.. Sjekk ut www.powerdrift.no på forumet der.. husker jeg ikke feil var det snakk om 26 april på rudskogen.. For hastighets løp er jeg ikke helt sikker på hvordan du får tatt det.. Så kommer det litt ann på hvilke klasser du skal kjøre med bilen din.. for den må å ha lisens.. I drifting kan du kjøre club.. da kan du stille med "orginal" bil. for litt gjevere klasser så skjerpes kravene fort og i pro må du ha fullt bur og stoler og seler med fia godkjenning.. For hastighets løp tror jeg vel snart det er krav om bur uansett..
///FredriK.S Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Må man ha banelisens for å få kjøre på rudskogen f.eks?
Alecken Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Jeg og en gjeng kompiser planlegger tur til Tyskland til sommeren.. må vi da ha lisens for å kjøre på Nurburing?
Glenno Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Må man ha banelisens for å få kjøre på rudskogen f.eks? Kommer an på hvem som arrangerer det og hva slags type banekjøring du skal kjøre. F,eks har bmwccn arrangement som går ut på kjøretrening som enn da ikke trenger banelisens for og delta i. Mere info finner du eventuelt på bmwccn.no. Edit: det var iallfall et generellt svar da du ikke definerte hva slags bane opplegg du tenkte på.
Glennski Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 Jeg og en gjeng kompiser planlegger tur til Tyskland til sommeren.. må vi da ha lisens for å kjøre på Nurburing? Jeg tenkte faktisk på en tur dit selv. Kreves det lisens her?
Tam Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Jeg og en gjeng kompiser planlegger tur til Tyskland til sommeren.. må vi da ha lisens for å kjøre på Nurburing? Jeg tenkte faktisk på en tur dit selv. Kreves det lisens her? Nei. Du kjøper bare billett i automaten ved innkjøringen til banen. De er blitt noe strengere på å følge opp bilene/syklene som skal inn og stopper deg dersom bilen ser sliten ut eler er full av løse ting i bilen osv. Du blir også stoppet dersom du kjører sykkel og kommer i ola bukse osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå