kalleberg Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Motoren går helt fint helt til den begynner å bli varm, noen som vet hva det kan være?
E36Cab1 Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Er enten gnist eller bensin som kuttes,sjekk desse systema og deiras funksjon når dette oppstår.
Mystery Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Kan du starte den igjen med en gang eller må du vente en stund ? eventuelt bruker den mye kjølevann ? Min gjorde nettopp dette og da var det slitt/gåen toppakning som gjorde at den fikk fylt opp 1 eller 2 sylindre med vann... Og når den ble varm så utvidet toppen seg og det kom mer vann inn i sylindrene og dette resulterte i at den stoppet. Måtte da vente til den var kald for å starte den igjen. Dette var også en 1986 e30 320
kalleberg Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 den starter ikke med en gang igjen nei... er det mye jobb å skifte toppakning?
Mystery Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Hmm. skulle til å si nei, men om en ikke har gjort dette før så er det nokk en del arbeid ja. Jeg gjorde det ikke alene, og han som hjalp meg har skrudd bil i 7år og er temmelig dyktig i sitt arbeid. Jeg hadde nokk ikke klart dette selv. Ivertfall ikke alene om jeg skulle ha gjort dette for første gangen. Men har du med deg en som kan å skru og har byttet toppakning før så er det ikke noe problemer vill jeg tro. Vi brukte forresten ca 1.5 -2 timer på å skru av alt og sette på toppen igjen. Men etter at toppen var skrudd på etter de rette instruksene så skrudde jeg på igjen eksosmanifoil, innsug osv selv.
Recommended Posts