Jump to content

Varsel for bremseklosser kommet på E46

Recommended Posts

Posted

Fikk opp varsellyset for bremseklosser på min 330 idag. :grrr:

Hvor tidlig kommer dette varselet vanligvis på? Er det slik at jeg burde sjekke bremsene i dag, eller bør jeg gjøre det ganske snart?

Er det mye styr å sjekke/bytte klosser selv?

Posted
Fikk opp varsellyset for bremseklosser på min 330 idag. :grrr:

Hvor tidlig kommer dette varselet vanligvis på? Er det slik at jeg burde sjekke bremsene i dag, eller bør jeg gjøre det ganske snart?

Er det mye styr å sjekke/bytte klosser selv?

'

Du bør så klart sjekke bremsene når du får opp et slikt lys, kan jo være klossene dine som er slitt, er ikke veldig mye arbeid å skifte de.

Posted

veldig enkel jobb å sjekke klosser selv. jekk opp bilen og ta av dekket. vri hjulene til ene siden og se inn i kaliperen. der ser du hvor mye belegg som er igjen på klossen.. bakhjulene får du jo ikke vridd. men er ikke no trøbbel å se inn der heller..

Posted

Bare å sjekke, og dessuten. Er egentlig bedre å bytte dem nå og bruke littegrann penger.. Enn at den skal begynne å ta i skiva og måtte punge ut masse senere for nye skiver + klosser.. Men dette er da om det er bremsebelegget som har blitt lite igjen av. Men en annen typisk "feil" på E46 er jo at den rett og slett SPISER brekket.. Altså er det jo den som muligens sørget for at bremselampa lyser ,)

Posted

Takk for alle svar :)

Skal sjekke! Har selvsagt tenkt å bytte så snart som mulig hvis det er nødvendig! Men bruker bilen hver dag, og er ikke alltid det er så fort gjort å få time på verksted.. I tillegg tar d jo dritmye tid å levere/hente bilen og greier, så får ta meg en titt i morgen og se hva jeg finner ut!

Hvor mange millimeter belegg bør det være?

Posted

Essa, fort gjort og skifte klosser. det gjør du selv. Jeg måtte koble av batteriet for og resette varsellampen i dashbordet. Det gjaldt min 99-mod E-46 323ci.

Sensoren til klossene ble øydelagt når jeg tok den ut, knakk rett av. Så kan være lurt og kjøpe en ny sånn. Koster ikke mye.

Visst jeg husker rett så er det bare en sensor på ene hjulet framme, og motsatt side bak?