Infinity Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Ja.. Var i barnehagen med guttungen da jeg ikke hadde lappen, og en kamerat kjørte bilen. Han glemte å skru på vifta(el.vifte med knapp, fjernet viskose) Når jeg kom ut var den temmelig varm, og etter det har jeg slitt med luft i kjøle systemet. Hat byttet alt som hetter termostater, vannpumpe, pakninger etc, og luftet til det ikke kom mere luft mange ganger. Da går det en stund også begynner den å bli varm igjen. En stund får jeg roet den ved å gi en del gass.. Så er det masse luft i kjølesystemet igjen. Gåen toppakning på eksossiden, eksos i vann? Andre ideer? Har ikke lyst å begynne å ta av toppen før jeg VET at den er gåen..
tangorev Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Får du trykk i radiatorslangene/bobling i ekspansjonstanken? Koker vannet eller blir tempen bare megavarm? Det var symtomene hos meg da pakningen var gåen mot kjølekanal. Kompresjonen presser vannet ut av motoren:(
Infinity Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Mjaa, fosser hvertfall ut av ekspansjontanken hvis jeg skrur av lokket.. Vet ikke om det skal gjøre det jeg.. Vannet koker også.. Noe dritt hvis toppen er skjev nå, for den er plana rimelig mye fra før:O
Infinity Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Ike vann i olja eller omvendt heller...
tangorev Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 sjekk om det bobler i e-tanken når den er kald;) Blir den varm mye tidligere enn før?
Infinity Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Tror ikke det bobler, men det kan jeg jo sjekke. Nei tror ikke dne blir varm noe spesielt fortere.. Kan ikke fatte noe annet det kan være nå, for jeg har bytta alt, og den har jo blitt for varm noen ganger nå.. Har lufta den mange ganger, da går den helt fint på rett temp en stund, også skjer det igjen.. Gikk fint 10-15 mil flere ganger, virker kanskje som det skjer hyppigere nå
tangorev Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 hmmm, høres snodig. har ikke vært borti akkurat det der så spørs om jeg ikke bare må si lykke til
aottesen Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Å herregud ... JEG ER IKKE ALENE I VERDEN! Jeg slitter med akkurat det samme .. Nå har jeg bytta ekspansjonstank, radiator, tre termostater - og vannpumpe, registerreim og toppakning står for tur. Det hadde sikkert vært langt billigere å bare bytte motor. Men, det jeg har funnet ut, i forhold til lufting..: Prøv å legge munnen nedpå ekspansjonstanken samtidig som du har lufteskruen på termostathuset åpent. Blås til det kommer vann ut, fyll på mer vann, blås litt til, og skru igjen. Dette fungerer utmerket over ganske lang tid, frem til det plutselig er tomt for vann igjen, gjerne en to-tre dager seinere. Hvor det blir av, har jeg akkurat laget en tråd på, uten at jeg fortsatt helt har fått klarhet i hva det kan være.. Lykke til ihvertfall, og gi meg gjerne en pm om du får orden på det!
|Ole| Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Skift topp pkn, pleie som regel å funke når ingenting anna funker! Gjer det før toppen blir skeiv!!
Infinity Posted January 21, 2009 Author Posted January 21, 2009 Hmm.. I forhold til luftinga så virker det som jeg får luftet til all lufta er ute.. kommer ikke noe mer luft etterhvert, og bilen fungerer perfekt.. En liten stund.. Tror ikke jeg mister kjølevæske heller gitt.. Ja toppakning blir nok snart neste bud.. Prøve med en komp.test bare for å se og. Skulle hatt det uansett, vil vite nøyaktig komp på motoren..
Recommended Posts