Gå til innhold

E30V8 compressor SSP Drift/ E46 M3 GTR drift, Sjekk bilder=)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 299
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da begynner litt planlegging for neste sesong..

-holder på med nye forskjermer og hjulhus.

-mere sving.

-pedal boks.

-lakk og rep av bakskjermer og bakfanger.

-sjekke drivaksler og knuter.

-bytte oljer og filter.

håper å få litt mere stuk på bilen med litt breiere forskjermer..

Evo2 leppe til e30 m3 ønskes kjøpt!!!

aahhh

Endelig noen med E30 som skal fikse skikkelig styreutslag!

Driver litt med det selv, jeg har en e36 tannstang som jeg har lagd to ekstra tenner i på hver side av "tanngarden"...

Hvordan fikser du styreutslaget tenkte du?

Ser også ut til at hjulene vil slå inn i både stabstag, rammevang og travers med myyye utslag... Skal du bygge om alt sånt også??

Så lenge du fikser insane styreutslag er det vel ikke så mye mer du trenger? Motorkraften til å drive denne bilen nesten baklengs gjennom svingene har du jo!

det er ikke motor eller drivlinje som stopper her=)

5cm spacer per side og modifisering så blir det plass i hjulhusa!

har spacere på innsiden av indre endeledd, det hjelper endel..

hvordan fikset du spora da? holder simringene i tannstanga da?

Drit i servo!

Kjører uten det jeg! Funker greit nok for meg ihvertfall selv med blytung s38 i fronten.

Jeg synes foreløpig ikke servo er noe must i drifting i det hele tatt.

Skal du kjøre masse styreutslag og ha servo og original tannstang, får du heller bygge om spindla som alle med supra gjør.

Funker jo på E30 også det. Det gadd ikke jeg, jeg vil ha originale mål og geometri på hjjulopphenget og spindla mine. Bygger jeg heller om tannstanga.

Original E36 tannstang med 3mm spacere har jeg alt. Blir ikke så villt bra med styreutslag det. Blir brukbart, men ikke villt akkurat.

Holder ikke akkurat til å konkurrere med supra for å si det sånn!

Nå blir det 15 mm spacere isteden, ca 10 mm ekstra pga to tenner ekstra. Er spent på forskjellen. Fjerna PAS ringen på tannstanga, og har dreid på både stanga og i huset for å få plass til endeleddene og ekstra lock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken lock to lock ratio får du med det oppsettet der da, rakett? Lavere enn Z3's på 2.7?

absolutt ikke.... Det blir omvendt, flere tenner gjør jo bare at du må vri mer på rattet!

Har ca 4 runder lock til lock mot 3,5 som er originalt på e36 tannstang.

Skal du ha masse lock og kortstyring må du bygge om spindlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å kjøre bil uten servo, ikke skal kjøres. Hvorfor slite og dra, når det funker mye bedere med servo?

Å ratte 4 ganger er heller ikke noe gøy. Få tak i Z3/ M3 E46 eller 3.0 M3.

Her er noe jeg skal prøve + Z3 stanga. Tror jeg får nok sving på E30 da. Har flytta nesten like mye som på E46 M3en jeg hadde. Kommer til å gå borti rammevang, selv med ET 0. :D

iwtqhidp3om6n328t6td.jpg

dtmd8zl6ksekdm76cf6w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo en utradisjonell løsning yngve...

Hvor har du fått tak i de delene? LAga selv?

Hva gjør du med ytre endeledd? Bolter du det på den stanga som du har skrudd på der?

Hvordan bærearmer har du da? E30 eller e46?

Ja, vet det er jalla med 4 runder lock til lock...

Men jeg prøver og ser hva som skjer... Servo eller ikke servo er jo en smakssak.

Aasbø kjørte jo uten servo på e30en sin, og det fungerte veldig bra.

Jeg er rimelig fornøyd selv uten servo, sjelden jeg har savna det gitt.

Men jeg har registrert at bl.a. aasbø sist jeg prata med han (ifjor våres :P) mente det var kjekt med servo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er laga og skal ha nye styrestag med unibols i enden.

Aasbø kan vel kjøre bil bedere en de fleste, så jeg sammenligner meg ikke med han. Prøvde hans E30, og den var helt jævlig å kjøre.

Det er M3 E30 i alu. E46 blir noen breit tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er laga og skal ha nye styrestag med unibols i enden.

Aasbø kan vel kjøre bil bedere en de fleste, så jeg sammenligner meg ikke med han. Prøvde hans E30, og den var helt jævlig å kjøre.

Det er M3 E30 i alu. E46 blir noen breit tror jeg.

ja husker faktisk at du prøvde den i 2007 engang... Funka ikke så bra nei.

Næsj, hva er problemet a? Venner seg til hvordan bilen er etter en stund. ser ikke problemet i å ikke ha servo ass... Lar jo bare selvopprettinga gjøre jobben...

Aasbø er flinkere enn alle jeg vet om i norge, men det skal da gå an å nevne han uten at det skal forklares bort med at "han fikk det til siden han er så mye flinkere enn alle oss andre".... ?

Løsninger han har brukt kan da funke for oss også selvom ikke vi er like flinke?

Nok OT fra meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahahaha den tålte du ikke å høre :P lol

jo takk. jeg får ta det som konstruktiv kritikk.

Liker å diskutere forskjellige løsninger jeg... og synes jeg ble litt klokere etter å debattere dette temaet. Men jeg er på mitt eget lave nivå, tydelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...