525i1991 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 har hørt noe om at man kan bytte om litt på noen stag ved vindusviskeren på e30 for å få vinduskviskeren til å bli midtstilt og gå hele veien, i stedet for å ha to viskere. kan noen forklare meg litt nermere hvordan det gjøres? finner ikke noe når jeg søker:P
Olelink Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 har hørt noe om at man kan bytte om litt på noen stag ved vindusviskeren på e30 for å få vinduskviskeren til å bli midtstilt og gå hele veien, i stedet for å ha to viskere. kan noen forklare meg litt nermere hvordan det gjøres? finner ikke noe når jeg søker:P altså Mercedes 190 evo style har jo blitt populært på w123 og w124 karosseriet til mercedes dette å forandre viskerens midtposisjon ser jo faktisk bra ut på senka 190 med litt evo styling osv, men om det er lovlig vet jeg ikke.
Robbi3 Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Det er jo en "sikkerhetsdetalj" så om man forandrer på dette så må det jo gjøres ordentlig. Men hvorfor har du lyst på en visker?
BmwKlovn Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 Er tøft med med monovisker på E30! ; ) At den _MÅ_ stå midtstilt er jo til å "stille" på for å å litt variasjon, men selv syens jeg er er bøst på E30. Forresten så må du forlenge den lille "armen" som sitter på viskermotoren 2cm! Så ser du etterpå om alle stag går klare hele veien så er det bare å begynne å stille som du vil ha det!
Hansh Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 En visker er plagsomt nok på Mercedes der det er laget slik fra fabrikk, blir vel ikke akkurat bedre når det mekkes til hjemme i garasjen? I tillegg ser det bare ut som vindusviskeren har hoppet av staget og henger og slenger når den står midt på frontruten, og hadde sikkert selv irritert meg over å ha den midt i synsfeltet (noe som neppe er lovlig), men vel bekomme og lykke til hvis du ønsker dette!
525i1991 Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Skrevet Januar 20, 2009 ønsker å ønsker, vurderer alternativ;) det er jo ikke så vanlig på e30. om det er irriterende veit jeg ikke da jeg aldri har kjørt mercedes:P
Hansh Skrevet Januar 20, 2009 Skrevet Januar 20, 2009 ønsker å ønsker, vurderer alternativ;) det er jo ikke så vanlig på e30. om det er irriterende veit jeg ikke da jeg aldri har kjørt mercedes:P På Mercedes beveger viskeren seg mye fortere siden den skal prøve å gjøre jobben for to (noe jeg ikke synes den klarer), og denne hastigheten vil du evt. mangle på en E30.
BmwKlovn Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Har vært nok av disse postene så er nok bare å søke, så finner du ut alt du vil. Det forblir smak og behag om du ikke kjører i et regnvær jeg aldri har opplevd ennå. Har kjørt og montert/fikset monovisker på fler E30, E28 og masse Golf. Så der har det fungert utmerket og aldri hatt problemer å takle regnet, men SEFF, blir det for ille så jobber 2 bedre. Men er det så ille står min bil trygt inne værtfall!! NB: du får forresten kjøpt monovisker sett, men noen velger å lage et lite stag selv hjemme for å slippe 2000kr++ i en visker. Selv er min kjøpt men erl ikt utenom at du får dekket til den viskeren du fjerner.
G-RACING Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Har du et bilde av viskermekanismen du har laget? Sveiser man kun inn 2cm ekstra lengde på det korte staget? Dette bør vel være nøyaktig? Må man justere inn det lille staget på motoren?
Hansh Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Har vært nok av disse postene så er nok bare å søke, så finner du ut alt du vil.Det forblir smak og behag om du ikke kjører i et regnvær jeg aldri har opplevd ennå. Har kjørt og montert/fikset monovisker på fler E30, E28 og masse Golf. Så der har det fungert utmerket og aldri hatt problemer å takle regnet, men SEFF, blir det for ille så jobber 2 bedre. Men er det så ille står min bil trygt inne værtfall!! NB: du får forresten kjøpt monovisker sett, men noen velger å lage et lite stag selv hjemme for å slippe 2000kr++ i en visker. Selv er min kjøpt men erl ikt utenom at du får dekket til den viskeren du fjerner. Jeg er fra Bergen og her regner det!
Olelink Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 En visker er plagsomt nok på Mercedes der det er laget slik fra fabrikk, blir vel ikke akkurat bedre når det mekkes til hjemme i garasjen?I tillegg ser det bare ut som vindusviskeren har hoppet av staget og henger og slenger når den står midt på frontruten, og hadde sikkert selv irritert meg over å ha den midt i synsfeltet (noe som neppe er lovlig), men vel bekomme og lykke til hvis du ønsker dette! muttern har 250D med monovisker og plagsomt vil jeg ikke si det er, nesten bedre enn to da det blir færre ting som beveger seg samtidig på ruten, problemt til mercedes ang monovisker er at viskermotorene ikke holder særlig lenge og er svin dyre mtp hvor ofte de må skiftes (dette gjelder w123 og w124 karosseriet, vet ikke holdbarheten på monoviskere på nyere mercedes jeg da)
BmwKlovn Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Har du et bilde av viskermekanismen du har laget? Sveiser man kun inn 2cm ekstra lengde på det korte staget? Dette bør vel være nøyaktig? Må man justere inn det lille staget på motoren? Er faktisk ikke SÅ nøye nei da du ikke legger merke til en millimeter mer eller mindre. Men noen viskersystem, golf 3 vet jeg må du passe på og ikke ta for mye for den er akkurat. Blir den lenger blir den for lang og alt stopper opp inni der. På visker motoren er det en arm som går rundt og rundt som videre viskerarmer er koblet på. Skru den av, kapp den der det er lettest og sveis på en annen bit på 2cm i mellom og monter igjen og still inn! : )
G-RACING Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Har du et bilde av viskermekanismen du har laget? Sveiser man kun inn 2cm ekstra lengde på det korte staget? Dette bør vel være nøyaktig? Må man justere inn det lille staget på motoren? Er faktisk ikke SÅ nøye nei da du ikke legger merke til en millimeter mer eller mindre. Men noen viskersystem, golf 3 vet jeg må du passe på og ikke ta for mye for den er akkurat. Blir den lenger blir den for lang og alt stopper opp inni der. På visker motoren er det en arm som går rundt og rundt som videre viskerarmer er koblet på. Skru den av, kapp den der det er lettest og sveis på en annen bit på 2cm i mellom og monter igjen og still inn! : ) Takk for godt svar! Sikkert noe dumt spørsmål, men kan man med din måte å lage monovisker på stille viskeren så den går ned til en av sidene når den står i av-posisjon? Med andre ord, at man har monovisker som ikke står i midt posisjon...? Dette er vel kanskje en justeringssak?
Olelink Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 ikke for å bryte inn men mercedes sine vanlige monoviskere går alltid ned til en av sidene, man må åpne motoren å justere for å få til at den stoppre rett opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå