Stene89 Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 Heisann! Jeg hadde store planer om å putte m50b25 i min e30, men så falt jeg over på den gode m20b25'n. Så trenger jeg muligens litt hjelp rundt dette bygget. Tenker jeg skal prøve å bygge så billig som mulig, men fortsatt bra kvalitet. Ikke vanlig kina bygg altså. Mine tanker rundt det med inn mat er montering av: -Dieselveiv fra 324d -320 Råder (da det sies dem tåler opptil 600hk) -Dreide stempler osv.. Er ikke helt sikker på hva som vil lønne seg prismessig. Setter stor pris på tilbakemeldinger, evt tips å erfaringer. -Marius
oddis Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 En slik motor koster fort 70-80k, selv uten smidd innmat, bare så du er klar over det. Prishoppet fra snikbygg/kinakvalitet og opp til funksjonabel er temmelig stort. Se i tråden til "simen e30", han har omtrent alt av deler orginal, med 2,7 veiv, 320 råder, neddreide stempler, o-ringa blokk, arp bolter, turbokam, ms sprut, ordentlig grenrør, lastebilturbo ++. Og han bremset over 450hk i motoren. Og den har holdt astronomisk bra, selv etter 25 000km på FULL gass (er dedikert banebil). Har vel kun bytta noe vippearmer og sjekka over motoren hver vinter. Men den er mappet veldig bra, noe som er alfa omega. Så må du også ha skikkelig clutch og bensinsystem, som koster noen kroner. For ikke å snakke om alle oppgraderinga i foringer og avstivninger i understellet. Det ene drar med seg det andre. Det kalles den onde ladetrykksirkel, som har ødelagt mang en familie opp igjennom..
|Ole| Posted January 21, 2009 Posted January 21, 2009 send en mail til Kimmit sport, mailen finne du her: www.ksr.no Kim pleie å vere behjelpelig på sånt
Stene89 Posted January 21, 2009 Author Posted January 21, 2009 Takk for svar gutta. skal se om dette hjalp no. Tar å sender en mail til kimmit får å høre hva han har å si:) -Marius
Recommended Posts