Clerion Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Heisann, lukter litt rundt på ebay og ser de har turbokits komplett med grenrør og greier til 320 til rundt 6k + frakt. Sikkert ikke beeeste kvaliteten og det der men den gjør sikkert litt forskjell Hva kreves egentlig for at motor skal holde? Motoren som står på bilen nå er satt sammen av diverse motorer, det er: 320 blokk 323, veiv, råder og stempler 325 topp med kvasskam og 325 innsug Tåler denne en jallaturbo? Skal skifte toppakning på den for olja finner veien ut av blokka så setter vel i en grovere pakning enn standard. Noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 tipset mitt er å bygge ordentlig med en gang. Om ikke motoren nødvendigvis raser, så blir vel kinadelene det. og da får du mer kostnader.. Dvs invester heller 15000? og gjør det ordentlig. så kanskje du kan hente litt mer effekt også. Billige ting har som regel en større bakdel også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 Er ikke intr i den helst store effekten. LITT hjelper mye, hehe. Kvalitet kan nok så være, men har lest at de faktisk holder. Det jeg tenkte på hva jeg måtte gjøre med motoren ellers, eller om jeg trengte å gjøre no i det heletatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan^^ Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Har hørt om folk så har hatt det i 1 time så begynner det å lekke fra turbo og slikt :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Har hørt mye positivt og negativt om disse såkalte kina/ebay turbo kit'ene. En ting som er sikkert er at man får hva man betaler for (somregel). Hva motoren din tåler er jeg ikke sikker på. Men tror du kan lade 0,2-0,4 bar uten å senke motorens levetid alt for mye. Jeg kjenner til en som kjører med jalla turbo på sin e34, han lader 0,2 og kjerra går fortsatt etter 20.000 km. En erfaring jeg har gjort meg opp er at ladetrykk er som heroin. Mange blir avhenngige av det og vil ha mer og mer. Helt til det går til helvette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hehe, spørs vel det. Hmmm. Får se etterhvert, mulig jeg hiver ut skiten også. Sette inn en ren 325 eller 323 motor. er jo så miksa alt i min så aner ikke hva som er fra hvor omtrent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 har kinaturbo jeg. funker enda den. selv uten dump. kjørt noen hundre mil. ink. bane. Skal du ha info om m20 turbo så anbefalder jeg å SØKE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gmpma Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 er det noen av dere med kinakitt som kan si noe om effektøkningen ? hva snakker vi om ? 20,30,40,50 hk eller mer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Dette er et tema jeg har delt mine betraktninger om mange ganger Defor har jeg lyst til å sitere et klokt hode på R3Vlimited forumet: With your level of experience, $2000 for a turbo setup is not a realistic goal. Things add up crazy fast, even if you are going with a low-boost setup. On top of the kit, add on fuel managment, injectors, clutch, full exhaust and downpipe and you've easily doubled the cost of the kit. More if you're not able to tune and weld yourself. And that doesn't involve the 500 trips to autozone or little orders from summit racing. I have probably more than doubled my initial budget calculation, and I'm still needing things. If I did it again it would be much cheaper, but the first time is always an expensive learning experience.Also be aware that the ebay kit isn't as much of a "kit" as it is a collection of random ebay crap. The manifold is made for the m20, everything else is generic and will need to be custom fitted. The quality of many of those pieces is suspect. You might be better off buying high-quality parts where it matters (turbo, wastegate, manifold) and buying cheap things where you can afford it (intercooler+piping, exhaust bends, bov). e30tech.com is the place for turbocharging the m20 (although you should search before you ask that question).r3vlimited is more of a place for engine swaps. On that note, if all you want is another 30-50hp, have you considered an m50 or m30 swap? Those engines can produce the extra power you are looking for, and can be swapped in for $2000 with careful shopping. Better reliability too. Anbefaler deg STERKT til å lese denne FAQn for de som er ferske i E30 turbogamet. Beste FAQn jeg har sett noen gang! http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=3237 Der forklarer de veldig bra hva som issuen med toppen, samt hva slags toppakningsløsning som funker greit. Det er også greit å skille en motor med datasprut og en uten. Det er to forskjellige ligaer med en gang (da ting er gjort riktig). Med tanke på at du bor i et område med stor kompetanse på MegaSquirt ville jeg handla det. Mye folk i Elverum og Solør som har bred erfaring med det. Og funker som faen gjør det også på M20! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2009 Hehe^^ hadde vært fornøyd med 20 jeg. Står 10-40% økning på kittet, i mitt tilfelle er vel det 15-60 hk. Duger det føler jeg Oddis I Faq`n står det at man bør legge seg på 800-1200 dollar på et komplett kit. Hvor man får tak i merkevarekit til 800 dollar (5600kr ca) ANER ikke jeg. Jallakitene ligger på 6000 kr Ser på feedbacken det blir gitt på turbokitene til en av selgerene, er MASSE positive tilbakemeldinger. Blir bare mer og mer overbevist om at dette er veien å gå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 21, 2009 Share Skrevet Januar 21, 2009 Mye av det er nok skrevet når dollaren var lav. Det har jo skutt iveien med den nå. Poenget til han jeg siterte var at han påpeker alt som kommer i TILLEGG. Endeløse turer til bilrekvisitabutikk og TESS f.eks, med masse SMÅTING - Som koster PENGER. Men man må ha bygd noe sånn før for å virkelig skjønne dimensjonene av "tilleggskostnader". Mitt bygg var budsjettert til 70k, og vi har allerede passert 125k nå... Det er totalt urealistisk å få til noe som kan minne om velfungerende M20 under 30k, med mindre du smir absolutt alt selv, og har masse utstyr og knowhow tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2009 Jeeez Det var da satan. Men, er det noen som har prøvd dem her? Går det greit? Om jeg må på tess å kjøpe en bolt eller ei slangeklemme, er igrunn det litt careface. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 om du setter på ny overdim topp pakning,12:9 bolter og lader max 0,4 går det nok...en stund. større dyser og resten av bensin er drit viktig. legg litt penger i en litt hissigere pumpe og 6 større dyser. samt en justerbar btr. annen løsning er og dreie av stempla dine så for du dekompa den litt. turbomotorer like ikke så veldig høy komp;P men jeg advarer deg herved, som nevnt tidligere blir dett som en rus, og litt vil ha mye, og mye vil ha mer. Gjør det skikkelig med en gang;) lykke til. Selv kosta motorbygget mitt meg rundt 70k. men da holder det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 mitt bygg er relativt billig, men det koster. jeg har ikke summert opp alt, men du kan jo legge sammen selv. skal prøve å liste opp alt: M20B23 Dreide stempler ARP i topp 666fab grenrør (ca 3500,-) 38mm tial wg + fjær delphi 440cc dyser kina turbo kina ic kina trykkrør noen forskjellige gummi bends (ofte må du kjøpe der og da, og koster deg 500,- for en 90 grader) MS1 V3 88+ trigger og hjul pressa stålslange til olje for turbo sveisa bunnpanne m/ AN 10 kobling (1000,-) AN 10 retur med slanger (earls) 14" spal vifte 6 puck sinter sachs trykkplate PPF linær BTR (ombygg fra oem) TESS trykklokke for bensin (800,- med koblinger) DP og eksos sveisa av kompis noe man betaler for slanger for vann og vakum VDO instrumenter og sendere (dyrt, ojetrykksendern koster noe sånt som 50usd) adaptere og fittings til olje MLS pakning (som jeg kastet ut av vindu 3000,- +) vil at du skal legge merke til alt av småting som baller seg på til flerfoldige tusenlapper etter du har gått innom torshov, tess, biltema 100 ganger fordi hver gang du er der så kommer du tilbake for å kjøpe noe annet da det første ikke passa. 500,- 10 ganger blir det penger av! for ikke snakke om alle de tinga du fabrikerer og bygger som du bytter ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 Enig med ehrnst. Turbo tilgir veldig lite feil. Men det gjør en sugis. Kjøp deg heller en sterkere sugemotor som er orginal. Turbo funker ikke halvveis. Og ja du blir avhengig av mer. Jeg skulle ikke ha mer enn 400. MAX. Nå skal jeg mappe for ca 550hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå