Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
blir jo en del rør sveising hvis du skal ha singelturbo på en v-motor, alle røra bør jo være like lange. motoren i Mclaren f1 er jo basert på s70b56, som er motoren i 850csi, den igjen er jo basert på m70b50, er jo driftsikkre motorer dette, men er dyre å vedlikeholde, det kan jeg bekrefte da far har en e32 750ila. s70 motoren har jo 48V så det er nok ikke fordi de ikke kan at m70 bare har 24V men heller at det er mer driftsikkert?

S70b56 er 24V IKKE 48V

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ser ut til at jeg har feil-informert her ja desverre.

Klar over dette nå, men det står i motorguiden i menyen til venstre at S70 har 48 ventiler så tok det for god fisk den gang innlegget mitt ble skrevet, men fant i senere tid ut at den ikke har det.

Derimot har S70/2 og S70/3 (motorene i mclearen F1 og F1GTR) 48 ventiler, den toppene på de er egentlig en tidlige utgave av toppen brukt på S50.

S70/1 stod i M8 prototypen ser ut til å ha hatt topper utviklet fra M50 og dermed sannsyneligvis 48 ventiler.

Skrevet

beste V12 lyden jeg har hørt er en 750IL med litt uorginal eksos. hørtes mer ut som en ferrari egentlig. litt lys bråkete lyd. mye tøffere med en grom V8 lyd syns jeg.

og 411 hk i V8 med ESS er med standard kompressor. får flere steg som gir mer HK

Skrevet

moment kurven på v12er er helt sjuk, den har jo masse nm på lav turtall.. omtrent som diesel men, bare at denne fortsetter :) Hadde en kompis som testet min, sto i lyskryss.. så trødde han på pedalen som han bruke på sin gamle mb 190e når det ble grønt.. 750 løfta ganske bra på demperne foran og parkerte nesten i rompa på bilen foran.. han satt igjenn med et.. (.....ÅJ!!)

Da hadde jeg vell og merke klemt handavtrykket midt i dørhåndtaket og bremsepedal merke på dørken på passasjer siden :D

V12 er ikke dyr i drift ved normal kjøring, kjørte sandefjord-oslo med cruise på 100/110km/t og forbruk på 0.82L/mila.. går vell på 6syl når det ikke er behov om jeg har skjønt den rett... og lyden når man har effektanlegg på denne begraver envær V8 med mindre den er grom trimma :)

Ps: denne v12 kan og trimmes :D litt dyrt.. men, kompressor til V8 er vell heller ikke billig.. får jo 6.3L kit til disse 12erne, etter det jeg har skjønt er det staker og stempler, eller bare staker.. da er denne oppe i rundt 400hk NA tunet..

Og om du har lyst å gå ekstrem kan du jo ta en titt på E-30 BIG sin 5serie med noe trimma v12 :) satt twin turbo på en med orginal innmat og kjørte fint med hva var det gutter? rundt 800hk? husker ikke nå i natta :)

Den nye han har fixa opp helt nå skal vell ha bremset 1095hk og 1498nm.. men, denne er vell ikke helt orginal inni :D (STOR singel turbo)

men, nå er jeg litt personlig fan av den v12a :D så.. :D

Skrevet

jeg hadde gått for kompressor på begge motorer, med kompressor for du hestene ved lavt turtal og ett godt stykke opp, turboen kommer først ved mye høyere turtal, og v8/v12 er jo egentlig lavturtalsmotorer.

bare min mening :-)

Skrevet
moment kurven på v12er er helt sjuk, den har jo masse nm på lav turtall.. omtrent som diesel men, bare at denne fortsetter :) Hadde en kompis som testet min, sto i lyskryss.. så trødde han på pedalen som han bruke på sin gamle mb 190e når det ble grønt.. 750 løfta ganske bra på demperne foran og parkerte nesten i rompa på bilen foran.. han satt igjenn med et.. (.....ÅJ!!)

Vel, momentkurven på M60B40 er ikke helt borte i natta den heller....

290Nm på 1.000 o/min og 400Nm på 4.500 o/min sier sitt om en ganske så flat momentkurve.

Skrevet

Eller man kan gå for The Power Plant sitt kit til m70. Option F gir 610 sugis hester og 650 Nm. Dette inkulderer convertering til blandt annet custom topper (med design likt e46 m3). Det burde få futt i m70'n :D

De har også Option A for en mer overkommelig pris, da byttes det til CSI innmat som gir 375hk og 550Nm.

De tar på seg det meste av bmw motorer så verdt å sjekke ut,

Hjemmesiden deres: www.racingpowerplant.com

Skrevet

Det er en 850i som nettop er tunet med kompressor.

Denne går i Rogaland en viss Egil som er på forumet innimellom har denne.

Han har kontakter i USA som har laget dette kittet,og deler sikkert erfaringene sine.

V12 er jo mye tøffere enn v8 uansett ;-)

Ligger inne på denne tråden med bilder ( side 5 ) ellers så finner du min 850CSI der med 5,6 l V12 :twisted:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... 0#img_3777

Hilsen

Terje

Skrevet
Det er en 850i som nettop er tunet med kompressor.

Denne går i Rogaland en viss Egil som er på forumet innimellom har denne.

Han har kontakter i USA som har laget dette kittet,og deler sikkert erfaringene sine.

V12 er jo mye tøffere enn v8 uansett ;-)

Ligger inne på denne tråden med bilder ( side 5 ) ellers så finner du min 850CSI der med 5,6 l V12 :twisted:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... 0#img_3777

Hilsen

Terje

Har du noen bilder eller film av den Kompressor V12 motoren da?

Vet du effekt på den ? tviler det er noe spess med klem i den,tror pressa tar får mye effekt i drivinga + att den må nok reduseres volsomt pga varme utviklinga... tipper på MAX 600HK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...