Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

siste par dagene har sjuern oppført seg som en idiot..på tomgang så kan den rykke opp ogned på turtall også hoster og harker den også dør den...om jeg kjører på lave turtall så er det null respons fra bilen selv om jeg gir bånn gass også hoster og prøvern litt også går det greit og den kjører ok..om jeg har på cruisecontroll så rykker den heftig...og innimellom så bare slår cruise seg av..

bilen er som alltid e32 735iA 1990..

Skrevet

Er vel bare å begynne å sjekke de standardplassene.

- hull i slangen/e på innsuget?

- dritt i tomgangsmotoren

- luftmengdemåler

- lamdasonden

Og helt sikker på at ingen har stappa en banan inn i eksospotta?

Håper du får i orden, kjedelig med kreativt turtall når en skal smyge seg frem på glatta om dagen.

Skrevet

Har hørt om flere med samme problem, kommer og går.. Dessverre så har ikke de heller funnet ut hva som er årsaken. Kan jo være ei vannperle som sitter fast, litt kondensfjerner skader jo ikke ;)

Skrevet

fylte på kondensfjernet også masse bensin...men hjalp ikke på problemet..dog kom problemet nå sist når det gikk fra minus 15 til pluss 4 med påfølgende snø og regn...

Skrevet

Hvis det har skjedd når det var mye vann eller slaps på veiene, så kan det hende du bare har fått vann i innsuget. Har opplevd det selv, konfilter er ekstra utsatt for det. Mitt filter ble søkkvått når det var veldig mye slaps i fjor vinter.

Skrevet

Det merkelige er at noen ganger går den helt fint, andre ganger er den helt umulig..når jeg gir gass på tomgang så hoster den også går den litt greit igjen..så tar det litt tid før den blir skada igjen..når jeg skal kjøre så er det nesten null respons, jeg kan gi full gass uten at det skjer noe...også plutselig så gir den full gass og går som ingenting har skjedd..

Skrevet

Hadde dette problemet på min e34, da var gummien fra luftfilter-innsug morkent, fullt av små sprekker.. den også oppførte seg helt ape! :-k

Skrevet

sjekka litt isted og da var slangen fra luftfilter inn til den boksen oppå motoren helt løst..fikk strammet denne men ble ingen bedring..

for ordensskyld ble rotor og fordelerlokk,alle plugger og pluggkabler byttet høsten 07 og bilen har kjørt ca 5tusen km etter dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...