Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har bremsekalippere fra 325 E36 fremme.

Usikker på hva det er av størrlse.

ok, passer denne på en 318 spindel? eller har du 325 spindel også?

Usikker om det passer.

Har kun kalipperne, dessverre. (m/ klosser da..)

Skrevet
Har bremsekalippere fra 325 E36 fremme.

Usikker på hva det er av størrlse.

ok, passer denne på en 318 spindel? eller har du 325 spindel også?

Usikker om det passer.

Har kun kalipperne, dessverre. (m/ klosser da..)

ok, skal tenke på det. haster ikke så veldig.

Skrevet

325 bremser passer på 318/316 spindel. Skivene har samme diameter, men 325 er jo ventilerte. Caliperne har også likt stempel, men 325 er jo laget for tykkere bremseskiver. De bremser ikke noe særlig bedre, men har jo bedre luftingskapasitet ved hardere kjøring. Siden din bil er lettere enn 325, bremser den bedre enn 325 hvis du i tillegg skaffer deg skivebremser bak. Ved å skifte til bærearmer/drivakslinger fra min 320 får du skivebremser bak på en lett måte.

Jeg kan skaffe deg både ventilerte skiver og calipere foran, og evenuelt bærearmer/drivakslinger bak med calipere og skiver for 2.000 kr komplett. De fungerer utmerket på min touring nå.Hvis du senere oppgraderer med sports bremseklosser( EBC Greenstuff f.eks) får du enda bedre bremser.

Å gå opp til M3 bremser betyr at du må bytte spindler for å bruke M3 calipere og skiver. Det koster noen tusenlapper ekstra i forhold til 325 bremser. Og krever i tillegg mye arbeid/kostnader med å få M3 bremser bak. Det blir feil bremsebalanse i bilen hvis du hiver på for store bremser foran i forhold til bak.

325 framme har 286/22 mm skiver med 54 mm stempel i caliper. M3 har 315/28 mm skiver og 60 mm stempel. Da går du veldig opp i ytelse framme. For at det skal være god balanse i bremsene bruker M3 312/20 mm skiver med 40 mm stempel. Men 325/320 har 280/10 skiver med 36 mm stempel. Så ved å bruke M3 framme og vanlige bak blir det ikke et riktig forhold i bremseeffekten.

Så mine bremser til 2.000 kr framme og bærearmer bak komplett med skiver/calipere er kanskje et godt alternativ for deg?

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Skrevet
325 bremser passer på 318/316 spindel. Skivene har samme diameter, men 325 er jo ventilerte. Caliperne har også likt stempel, men 325 er jo laget for tykkere bremseskiver. De bremser ikke noe særlig bedre, men har jo bedre luftingskapasitet ved hardere kjøring. Siden din bil er lettere enn 325, bremser den bedre enn 325 hvis du i tillegg skaffer deg skivebremser bak. Ved å skifte til bærearmer/drivakslinger fra min 320 får du skivebremser bak på en lett måte.

Jeg kan skaffe deg både ventilerte skiver og calipere foran, og evenuelt bærearmer/drivakslinger bak med calipere og skiver for 2.000 kr komplett. De fungerer utmerket på min touring nå.Hvis du senere oppgraderer med sports bremseklosser( EBC Greenstuff f.eks) får du enda bedre bremser.

Å gå opp til M3 bremser betyr at du må bytte spindler for å bruke M3 calipere og skiver. Det koster noen tusenlapper ekstra i forhold til 325 bremser. Og krever i tillegg mye arbeid/kostnader med å få M3 bremser bak. Det blir feil bremsebalanse i bilen hvis du hiver på for store bremser foran i forhold til bak.

325 framme har 286/22 mm skiver med 54 mm stempel i caliper. M3 har 315/28 mm skiver og 60 mm stempel. Da går du veldig opp i ytelse framme. For at det skal være god balanse i bremsene bruker M3 312/20 mm skiver med 40 mm stempel. Men 325/320 har 280/10 skiver med 36 mm stempel. Så ved å bruke M3 framme og vanlige bak blir det ikke et riktig forhold i bremseeffekten.

Så mine bremser til 2.000 kr framme og bærearmer bak komplett med skiver/calipere er kanskje et godt alternativ for deg?

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Tusentakk for all info osv Eirik. Men det har seg sånn at det står på en e30 som er bygd om til 5 bolt med m3 deler bak(5bolt) og e36 spindel, bærearmer osv framme så er spindel, skive og caliper fra en 318 så hadde jeg bare lyst og bytte til noe litt bedre.

Skrevet

Ja, da misforsto jeg nok. Forstår at 325 bremser ikke er nok. I tilfelle har jeg calipere og skiver til 1.000 kr.

Hvis du vil ha noe skikkelig heftig, så har jeg 4 stemplede Brembo calipere fra E38. Har du tilgang til folk som kan lage adaptere kan en buke disse caliperne sammen med f.eks M3 E46 325/28 mm og 345/28 mm som csl har.

Caliperne selges for 3.000 kr med bremsebelegg ca 50%. De er jo godkjent for BMW, så det er god sjanse til at de blir godkjent på E30 også.

Sjekk ut www.300mm.de så kan du lese mer om disse caliperne. Der bruker de en skive på 312 mm også med disse caliperne. De selger ferdige kit's med adaptere og skiver som brukes sammen med adapterne som jeg har.

Eirik.

Skrevet
Ja, da misforsto jeg nok. Forstår at 325 bremser ikke er nok. I tilfelle har jeg calipere og skiver til 1.000 kr.

Hvis du vil ha noe skikkelig heftig, så har jeg 4 stemplede Brembo calipere fra E38. Har du tilgang til folk som kan lage adaptere kan en buke disse caliperne sammen med f.eks M3 E46 325/28 mm og 345/28 mm som csl har.

Caliperne selges for 3.000 kr med bremsebelegg ca 50%. De er jo godkjent for BMW, så det er god sjanse til at de blir godkjent på E30 også.

Sjekk ut www.300mm.de så kan du lese mer om disse caliperne. Der bruker de en skive på 312 mm også med disse caliperne. De selger ferdige kit's med adaptere og skiver som brukes sammen med adapterne som jeg har.

Eirik.

jeg har k-sport selv. Men skal ha BBS RS 17" på bilen og da er det ikk plass til store bremsene :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...