Cumberdale Skrevet Januar 21, 2009 Skrevet Januar 21, 2009 Tenkte å kjøre et flyttelass i helga til oslo, (ca 7 timer) tar dette livet av motor/automatkasse? For da er det ikke så jævlig aktuelt å kjøre..
Bimmerlars Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Nei. Ikke overstig bilens trekkvektsgrense
Erik_S Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Også kan det være lurt å gire ned manuelt i motbakker. Kassa kan fort gå for varm hvis den ligger og slurer på høyt gir.
Cumberdale Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Skrevet Januar 23, 2009 Også kan det være lurt å gire ned manuelt i motbakker. Kassa kan fort gå for varm hvis den ligger og slurer på høyt gir. Tenkte tanken selv, har tiptronic
Odd-M Skrevet Januar 23, 2009 Skrevet Januar 23, 2009 Når jeg drar henger over 7-800 kg pleier jeg å låse på fjerdegiret, slik at motoren jobber lettere og belastningen på girkassen er mindre. I store stigninger bruker jeg tredjegiret. Det skal ikke være noe problem å dra det som bilen er spesifisert for i vognkortet.
Aroid Skrevet Januar 23, 2009 Skrevet Januar 23, 2009 null still kjøremøstringen på girkassen før du begynner å dræg. slå på tenningen å hold full gass i 12sek. skru av og start bilen. så kan du trekk med automat kassen uten at den slurer.
Bimmerlars Skrevet Januar 23, 2009 Skrevet Januar 23, 2009 null still kjøremøstringen på girkassen før du begynner å dræg. slå på tenningen å hold full gass i 12sek. skru av og start bilen. så kan du trekk med automat kassen uten at den slurer. Tenker du på å nullstille at kassa tilpasser seg kjørestilen? Er det sånn på en 98 E39 altså?
Aroid Skrevet Januar 23, 2009 Skrevet Januar 23, 2009 null still kjøremøstringen på girkassen før du begynner å dræg. slå på tenningen å hold full gass i 12sek. skru av og start bilen. så kan du trekk med automat kassen uten at den slurer. Tenker du på å nullstille at kassa tilpasser seg kjørestilen? Er det sånn på en 98 E39 altså? ja. alle som har magnetventiler i girkassen. å bmw kom med den 97. modulasjonstrykket(hardheten på giringen) blir styrt av en hjerne å ikke av vakum fra motoren. det ville sei hvor fort han grei å klem i hop lamellene å ikke begynne å slur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå