Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg drar henger over 7-800 kg pleier jeg å låse på fjerdegiret, slik at motoren jobber lettere og belastningen på girkassen er mindre. I store stigninger bruker jeg tredjegiret. Det skal ikke være noe problem å dra det som bilen er spesifisert for i vognkortet.

Skrevet

null still kjøremøstringen på girkassen før du begynner å dræg. slå på tenningen å hold full gass i 12sek. skru av og start bilen. så kan du trekk med automat kassen uten at den slurer. :wink:

Skrevet
null still kjøremøstringen på girkassen før du begynner å dræg. slå på tenningen å hold full gass i 12sek. skru av og start bilen. så kan du trekk med automat kassen uten at den slurer. :wink:

Tenker du på å nullstille at kassa tilpasser seg kjørestilen? Er det sånn på en 98 E39 altså?

Skrevet

Tenker du på å nullstille at kassa tilpasser seg kjørestilen? Er det sånn på en 98 E39 altså?

ja. alle som har magnetventiler i girkassen. å bmw kom med den 97.

modulasjonstrykket(hardheten på giringen) blir styrt av en hjerne å ikke av vakum fra motoren. det ville sei hvor fort han grei å klem i hop lamellene å ikke begynne å slur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...