Gå til innhold

Plast eller glassfiber - hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste materialet til for eksempel en frontfanger?

Jeg har mulighet til å kjøpe en M5-look i glassfiber til en billig penge, men jeg har lest litt forskjellig om glassfiber i forhold til plast her inne.

Passformen er ifølge selger god, men er det forskjell på hvor solid en sånn del blir?

I tilfelle uflaks med en brøytekant, vil et av materialene være litt mer fleksibelt slik at fangeren bøyer seg i stedet for å knekke?

Alle innspill er velkomne.

LJ

Skrevet

jah!! jeg kjøpte en m3 fanger til min e36 i glassfiber.. der var det noe sånn gipps lag utenpå.. og det flasset av bare med et lite kakk!! :? senere kjøpte jeg ny i abs plast.. mye mye sterkere :D

Skrevet

Glassfiber sprekker for ingenting, plast spretter tilbake og knuser hvis det blir for mye. Plast er best ingen protest :roll:

Skrevet

joiner alle her, plast. plast er lettere å lime så det ser pent ut også. men glassfiber blir sprøtt når det blir kaldt, og er egentlig ikke noe særlig på en fanger.. =D

Skrevet

noen plast typer kan ikke fikses eller limes, RS til ford kan ikke repareres blir værtfall ikke bra. men glassfiber er enkelt å reparer å koste halparten av prisen, men dæretter kvalitet også

ville har invister i PLAST:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...