diesel_luring Skrevet Januar 22, 2009 Share Skrevet Januar 22, 2009 har kjøpt en obd2 enhet via ebay som går på blåtann, noen av dere som vet hvordan jeg skal få denne til å fungere i carsoft? er det noe med å bytte navn på blåtann enhet til en eller annen com port??? anyone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 Tar jeg ikke mye feil emulerer disse en com-port på pc'n likt det et usb-rs232 adapter gjør. Dersom adapteret nyttigjør seg av ELMOS sine microprossesorer for å konvertere fra serielt til obd2, vil ikke carsoft fungere. Er det derimot et k-line adapter på obd2 siden av BT adapteret, må enten carsoft ha en crack som fjerner hardware sjekken, eller så må ATMEL prosessoren som inneholder kopibeskyttelsen implementeres i BT adapteret. Sånn rent teoretisk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Januar 23, 2009 Share Skrevet Januar 23, 2009 Hvis du har vista er jeg 99% sikker på at den kan emulere com porter. Husker ikke helt hva man gjør. Men i raske trekk fra hukommelsen er det noe som: 1)Du velger innstillinger for BT 2)velg "Skille arket" som har noe med COM å gjøre 3)Velg outgoing connection 4)Velg BT adapteret som sitter i OBD porten på bilen. Kall denne COM[ett nummer som passer/ikke i bruk] (f.eks. com1) 5)Så går du inn på carsoft og velger den com porten du valgte i BT innstillingene. Så lenge windows emulerer en port skal ikke carsoft merke noen forskjell. Sikkert det samme på alle andre windows også. Tror BT ble implementert i XP i en eller annen servicepack. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Januar 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2009 greate.... skal prøve når det dukker opp, ligger vist på gardermoen i tolla kan det se ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 fått adapteret nå, men jeg kan ikke velge åssen com port den skal velge får den bare opp på com7..? noen som vet hvordan jeg endrer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Er det bare i carsoft du får opp port 7 eller i windows? Trikset er at du skal velge samme com port i emuleringen og i carsoft. Du bruke com7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 ja men jeg kan ikke velge com7 i carsoft. og det er i win jeg får opp obd2 på com7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Får du ikke kalt den com1 i win sine innstillinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 nei ikke i xp. men var det slik å forstå at dette ikke gikk i xp bare vista? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Januar 31, 2009 Share Skrevet Januar 31, 2009 Endring av com-port gjøres under kontrolpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Januar 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2009 takker for info, men den finner den ikke i carsoft? Ørjan er du en rev på pc og carsoft? lyst til å kikke på det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 takker for info, men den finner den ikke i carsoft? Du fikk forandret com-port, men carsoft fungerer fortsatt ikke? Jeg kan alltids kikke på det, men som sagt så tviler jeg på det vil fungere siden carsoft venter på svar fra en microprosessor som sitter inni carsoft-interfacet, men som ikke finnes i aktuelt interface. Har du en link e.l. til interfacet du har kjøpt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 skal se om jeg finner det, prøvde noe som hette bmw scanner og men den finner den ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan_S Skrevet Februar 1, 2009 Share Skrevet Februar 1, 2009 Bmw scanner fra P.A. Soft venter også svar fra microprossesor i interface, så det blir samme opplegget. I tillegg bruker slike generelle obd2-interface å kommunisere på et felles "språk" som gjør de uavhengige av bilmerke, men med begrensede muligheter for diagnose/koding mm. De blir derfor inkompatibel med dedikert programvare som carsoft/bmw scanner/inpa osv, mens det finnes en god del forskjellig programvare som kan nyttigjøre seg av disse - da med færre muligheter. http://www.scantool.net er ett eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diesel_luring Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2009 helvete. har du et adapter som kan passe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå