Kverna Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Da har jeg bestemt meg, bilen selges til fordel for ny bil, og delvis pengemangel. Bilen er i utgangspunktet en 1986 Ford Sierra is 115hk combi coupe Bilen er rød, med svarte lister, bånn på dører og fangere Den har orginal is styling, som er i heller dårlig forfatning. Frontfanger er kutta opp for å gi luft til intercooler og radiator, og bakfanger er sigen og bølgete. Motor: - Nybygd i februar 2007 - 205 (merket 2222) blokk (målt og honet) - Cosworth stempler (kontroll målt, nye ringer og låseklips) - Cosworth råder (med blybronsje lager) - Gr. A toppakning høsten 2008 - Nye topplokksbolter høsten 2008 - IS veiv (kontrollmålt, HELT strøken, kjøpt fra Jenspeed, med blybronsje lager) - Ny vannpumpe - Cosworth radiator med vifter og termostat - Ny oppgradert oljepumpe med underspyling fra Cosworth - Ny kam, kam-lager, ventilløftere og ventiltetninger - Nyslipte ventiler og ventilseter - Alt av sim-ringer og pakninger er nytt - Cosworth 2WD T3 turbo - Custom grenrør fra Garnes Racing - Cosworth intercooler - Custom alu-rør til turbo/IC - Haltech F5 tilleggssprut (med innbygget MAP-sensor) med 330cc Bosch dyse - Supersprint eksos fra custom downpipe Drivverk: - "cosworth540" 6pucka sinterclutch med forsterka trykkplate, fjørende. - Cossie mellomaksel Understell/bremser/styring - Cosworth forstilling og bakstilling, med bremser - Cosworth 7,52 (2wd) diff, sveiset - Cosworth 2wd spec X-drilled & grooved skiver foran og bak - Ferodo ds2500 klosser foran, NK bak - Stålvevde bremseslanger - Polyrace foringer i alt unntat bakramma. Røde foringer i stabstag - Gule foringer av ukjent merke i bakramma - Coilovere foran - Gule koni bak (med stivere fjærer) - Cosworth servo Interiør: - Recaro stoler fra Cosworth - is/ghia stoler bak - Turbotrykk, oljetrykk og oljetemp-klokker Generellt: -BIH4 Xenon 4300k montert. Lyser bra! -Kan følge med 2 ekstra sett med felg og dekk(15"), leveres i utgangspunktet med kliss nye vintedekk på 15" felg. Alt over blir ekstra. -Kan følge med kliss nytt rustfritt grenrør mot ekstra penger. Divided T3 flens -Kan følge med Megasquirt II v3.57 mot ekstra penger. Kobla for opel, men kan lett endres til hvilken som helst motor. Utgangspunktet for ford edis -Ved rask handel følger 4L Valvoline olje med på kjøpet. Kan også kaste på flere sett tusenmetere, xenonsett og andre sierradeler mot ekstra kostnad hvis kjøper trenger noe. Forbeholder meg retten til å kreve 400kr for prøvekjøring, så jeg slipper testpiloter. Kan sitte på en tur gratis, men skal du kjøre må det betales depositum. Summen blir trukket fra kjøpssummen. Mocal 13row oljekjøler(mener det er 13row hvertfall) Thermoblock(thermostat for olje) åpner på 80grader og sender olje i kjøleren. (Oljefilteret er bytta ja) Catchtank og dumpventil er montert Disse felgene kan følge med mot ekstra. Fra toppakningsbytte, Gr.A pakning Lakkert toppdeksel Bremsepapirer fra TEF-Racing fERSKAW6xT4 Grenrøret som kan følge med mot ekstra kostnad Felger og dekk som følger med i utgangspunktet Megasquirt koster ekstra Negative ting: -Passasjersetet mangler en skrue i leddet, og er fryktelig slitt på venstre sidestøtte -Ene skruen til stabstaget er sveisa fast da vi mista skruene inni vangen og fikk den ikke opp igjen. Fungerer som den skal men ser litt rart ut -Noe av frontpartiet er kappet bort, dette ble gjort av en av de forrige eierne, så det er ikke tauekrok foran lenger. -Hjulbuene bak er på ett tidspunkt bytta, flekklakkeringen er litt annen farge enn resten av bilen og det har kommet tilbake litt rust der -Bilen går dårlig på tomgang, ett resultat av tenning, mye bensin, lav komp og manglende tomgangsregulator. Med megasquirt vil dette ikke være noe problem -Liten ulyd i motor når den er kald, mistenker skjørtebank. Jeg legger ikke merke til det lenger, må høre godt etter. -Svinghjulet burde vært planslipt når vi bytta clutch, men hadde ikke tid eller tilgang. -Fjærbeinslager er slitt, så slår litt på humpete vei. Coiloverene gjør det ikke akkurat bedre. -Ene skruen på bremsekaliperen går rundt, må gjenges opp en størrelse -Takluke lekker noen ganger litt vann, litt sprø gummilist der -Dårlig kontakt i viskerhendel, kommer og går -Dårlige koblinger på bensinpumpa, trenger nye sko. -Feiljusterte hovedlys, peker rett i bakken -Dårlig opplagt vakumanlegg i motorrommet, ser litt jalla ut. -Lang vandring på girkassa(vanlig T9 vandring), shortshift burde vurderes, selv om det ikke er noe katastrofe. -Slark i drivverk ett eller annet sted, kjenner det når man slipper gass og gir på igjen. Kan være motorfestene -Speedometeret fungerte ikke, satte på ny wire men ingen respons. Kan være drevet i girkasse eller i selve klokka. Satt i en gps basert fotoboksvarsler som viser fart i samtid. -Sprekker i dashbord Selges med tungt hjertet, men har lyst på en annen motorkonstruksjon. Beklager rotete annonse, trøtt og sliten Pris i standard utrustning: KR: 35000,- Pris med megasquirt og grenrør: KR: 42000,- Pris med alt jeg klarer å stappe inn i bilen: KR:50000,- ferdig omregga Kan ta innbytte i V6 sierra. 92 64 33 23 kverna @ gmail.com pm personlig oppmøte Lier, Buskerud
Bjarte87 Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 Hei. Eg har ein Sierra 2,9 89 mod stående.. Men har 5 andre biler og, så planene med twinturbo og div lakk osv blir for mye tidkrevende og dyrt nett nå. Så er usikker ka som skjer med den.. Er en grei sierra da det er gjort litt med den utsenemessig og understell/bremsemessig.. Kan ta meir info på Pm eller evt mail fks:-) self orginalt og alt godkjent i vognkort;-) Mvh Bjarte Åberge (Bjarte250@hotmail.com)
Kverna Posted January 25, 2009 Author Posted January 25, 2009 Hei og takk for tilbudet. Er ikke så fryktelig ofte innom her, så glemte å skrive at salget er satt på vent inntill videre. Inntill videre da jeg har gjort en muntlig avtale om å bytte inn bilen i noe annet, men har ikke gjort byttet enda. Oppdaterer når det skjer noe.
JulianS Posted February 5, 2009 Posted February 5, 2009 Forbeholder meg retten til å kreve 400kr for prøvekjøring, så jeg slipper testpiloter. Kan sitte på en tur gratis, men skal du kjøre må det betales depositum. Summen blir trukket fra kjøpssummen. Hehe er en gammel sierra da
Kverna Posted February 5, 2009 Author Posted February 5, 2009 Forbeholder meg retten til å kreve 400kr for prøvekjøring, så jeg slipper testpiloter. Kan sitte på en tur gratis, men skal du kjøre må det betales depositum. Summen blir trukket fra kjøpssummen. Hehe er en gammel sierra da Er bare så lei av testpiloter. Har hatt nok av dem opp igjennom
Recommended Posts