Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei ta skjønna i ikkje, er redd for att der e ei innstilling på ms som forvirrer es, å da legger skylda på tenninga, hvilke indikasjoner får dere på att tenninga tuller eller er for svak? hvilket turtall slår feilen inn på,hvilket trykk kommer feilen på. husk: du har bare en 3 bars map sensor,dvs på ms så er det kun 1,5 bars overtrykk å ikkje 2 bar som hos de fleste andre sprut(hvorfor vet jeg ikkje) Så skal dere ladde mer en 1,5 bar noe jeg håper dere skal så kan i bestille opp en 4 bars sensor....... der e også mange andre innstillinger som feks over boost protection som er glemt osv,........

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fordi att di har sinsykt peiling på stort sett alle datasprut. Geir Haugen bla jobber der og er en av norges beste på mapping av datasprut. Rykter går det vel om di fleste bedrifter. Jeg har ihvertfall bare gode erfaringer med dem.

Skrevet

det er faktisk bare 2.5 bars map-sensor i std megasquirt

1.5 bar ovetrykk er maks.

som "bimmå" sier så skal ikke tenninga gi seg. Til og med orginal fordeler henger godt med på godt over 300 ponnier.

Uten å vite for mye av symptomene spør/sier jeg følgende:

overboost er ett hett tips.

Hvilken gap har pluggene?

Hvor kalde er de?

Hvor mye dwell har når motoren går?

Finnes det en datalog av runnet?

Skrevet
det er faktisk bare 2.5 bars map-sensor i std megasquirt

1.5 bar ovetrykk er maks.

som "bimmå" sier så skal ikke tenninga gi seg. Til og med orginal fordeler henger godt med på godt over 300 ponnier.

Uten å vite for mye av symptomene spør/sier jeg følgende:

overboost er ett hett tips.

Hvilken gap har pluggene?

Hvor kalde er de?

Hvor mye dwell har når motoren går?

Finnes det en datalog av runnet?

Denne hjerna har faktisk bare 2,5bars map ja, hadde noen hjerner med aftermarket map,3 bar,men configurator kun 2,5bar..... denne typen tenning så kjører de med fixed duty 75%.... altså ingen dwell kontroll. å når de ringte å trengte en fil,som es greide å slette,så sendte jeg oppover en config fil med oppsett for denne bilen, å der hadde jeg satt overboost til 220kpa noe som tilsvarer 1,2-1,3 bar der den kuttet. feilen ligger der garantert, veldi vekk kasta å bestille high-end coiler når de som står der er mer enn bra nåkk for dette bygget og oppsett. sett overboost cut til 250kpa, da kan dere ladde opp til 1,5bar maks, skaffer 4 bars map på 7 dager........men må loddes inn å configurator må endres.

Skrevet
dere skulle dratt til Bjørnstad!=)hehe

Hvorfor bjørnstad?

Har hørt mye rart om dem, men slik hører man vel om de fleste..

Hørt mye rart om dem jeg også. Alle kan vel være uheldig men bjørnstad har vel hatt sin del å vel så det av motorras. Har inntrykk av at det går litt fort hos dem når de holder på.

Må hvertfall skryte av Es tuning topp service å kjempegreie folk. Egil er veldig nøye, tar ingen sjangser å gjør jobben skikkelig!

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...