Gå til innhold

Hjelp! starter ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min E39 520i 2001 touring starter ikke! Hører mekelige lyder når tenning vris om. Dessuten kommer det 2 korte pipelyder i høytalerne, høres ut som en slags feilkode??

Bare klikkelyd og blinking når tenning vris om....huff :shock:

Anyone?? :o

Skrevet

Klikkelyd = for dårlig batterispenning, eller dårlig tilskrudde terminaler på batteri

Sjekk tilkoblingene, og lad batteriet ditt

99% sikkert at det er batteri som er synder her

Skrevet

Hvis du har for lite strøm på batteriet prøver ikke en E39 å starte, kommer bare klikkelyd i stedet! Prøv lader, booster eller startkabler!

Skrevet

Takk for tipsene!

Har satt batteriet på lading. Måling med multimeter viste 11,48V før start, og falt ned til 8,1 V når tenning ble vridd om.

Skrevet

Høres ut som om det er på tide med nytt ja. Vi måtte skifte på vår 98 mod. for 2 år siden (slik jeg ble godt kjent med klikkelyden).

Skrevet

Kan det være noe feil med ladingen som gjør at den ikke har ladet opp i går kanskje? Hadde en times kjøretur før jeg parkerte i går kveld.

Noen måte teste batteriet på foruten å måtte komme til død bil igjen? :P

Skrevet
Kan det være noe feil med ladingen som gjør at den ikke har ladet opp i går kanskje? Hadde en times kjøretur før jeg parkerte i går kveld.

Noen måte teste batteriet på foruten å måtte komme til død bil igjen? :P

Hadde du hatt feil på ladingen hadde det vel lyst en varsellampe, men skader jo ikke å måle ladespenningen når bilen går!

Tror nok du finner at den er fin og batteriet er dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...