Gå til innhold

m20b20 vil ikke gå, går ujevnt på tomgang og stopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Fikk problem med e30 caben dagen etter jeg hentet den. Den gikk helt fint før den plutslig begynnte å gå forferdelig ujevnt da den sto å gikk på tomgang mens jeg var inne og hentet noe. Bilen har stått og ikke vært brukt på 5mnd før jeg kjøpte den.

Har nå hatt på kondensfjerne og dyserens, uten hell. Har også tatt diagnose test på den uten å finne feil. Har gått over sikringer og kontakter for å sjekke om det var dårlig kontakt.

Fremme på dempertårnet sitter det 3 releer, hovr det ene(bakerste, brunt tror jeg) lager stygge lyder, høres ut som e batterilader noen ganger. har prøvd å byttet det og.

Motoren starter og noen ganger kan den gå normalt en stund før den plutslig begynne å hurke og stopper, kan gå noen ganger visst man holde gassen jevnt inne en stund.

Håper noen kan hjelpe meg, svært irriterende når jeg nettopp har kjøpt bilen og har gledet meg på å kjøre:(

Skrevet

Foresten virker det som om den reagerer når rører på ledningene under rattstammen.. Kan det være noe elektrisk der tro?

Skrevet

Det releet på innerskjermen som du sikter til har vel med lambda og katalysator å gjøre? Kanskje lambdaen er gåen. Går an prøve å brenne den ren med blåselampe ( naturligvis demontere den først..)

• 1 year later...
Skrevet

Fant du ut hva som var galt?

Jeg bytta til 535 dyser på min i dag, og den er akkurat lik som din var. Går rykkete å ugjevnt noen ganger, og reint noen ganger. Jeg har ledningsnett fra 5-serie, å di har releene inne i hanskerommet. Når den rykker klikker det fra et rele, samt at turtelleren får en "dupp" hver gang den klikker/fusker til.

Er bare med 3,5 dysene. Men originaldysene går den jevnt og fint hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...