Bjørn 320 Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Hei! Må skifte hjullager venstre framme på min E36 320i -97 modell. Ser ut til at GS, Koed, Schmiedmann ikkje har kun lageret, men at ein må bestille heile navet. Er dette nødvendig? Er det enkelt å ta ut kun lageret, og er dette standard vare slik at eg kan kjøpe nytt på f.eks Tess? Takk for alle svar
opt Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 I følge Haynes er det mer enn bare lageret ja. Har ikke boka her akkurat nå, så jeg får ikke sjekket akkurat hva det sto.
NA Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Er mulig å bytte bare lageret, men nesten samme pris for spindelen med lager. + at det er mye enklere å bytte spindel istedenfor å beg med å presse ut gammelt lager for så presse inn nytt
Bjørn 320 Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Ser at det kostar 737 kr komplett på https://www.koed.no/2.1.asp?katstate=ny ... anker_2888, så blir nok sikkert å kjøpe der. Skulle tru at eit vanleg SKF-lager e.l. ville blitt mykje billigare, men er vel sikkert lageret som er det dyraste...
NA Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Ja, husker jeg undersøkte lager, men hatech og tess kunne ikke skaffe løst lager til meg den gangen i alle fall
Bjørn 320 Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Skrevet Januar 24, 2009 Ok. Spørst om det blir å berre kjøpe komplett på Koed...er uansett halve prisen av GS...sjuke prisforskjellar
jpse36 Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 kjøp med nav da. vet ikke om du får kjøpt løst lager. men er velig lett å bytte lager med nav. er vel 46pipe om jeg ikke husker feil. så er det bare å dra ut lageret med navet for hånd. da må du ha demontert skive og kalipper først da selvfølgelig. men som sagt ikke vanskelig. men litt dyr i pris
Bjørn 320 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Hm, ja får vel nesten berre gjere det sånn Skal ikkje ha bruk for noko spesialverktøy heller altså?
NA Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Nei, som sagt her bare å demont callipter og skive, så løsne den låsekragen på sentermutteren til navet, så løsne mutter, dra av nav, rengjør aksel på fjærbein, sett så sammen
Bjørn 320 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Hmm...det høyrest ganske kurant ut...
opt Skrevet Januar 25, 2009 Skrevet Januar 25, 2009 Det verste vil kanskje være å få av caliperen. De skruene sitter rimelig godt hvis de ikke er skrudd opp siden bilen var ny.
Bjørn 320 Skrevet Januar 25, 2009 Forfatter Skrevet Januar 25, 2009 Det verste vil kanskje være å få av caliperen. De skruene sitter rimelig godt hvis de ikke er skrudd opp siden bilen var ny. Har skifta klossar før, så det skal nok gå greitt. Er vel eit par unbrakoskruar?
Bjørn 320 Skrevet Februar 14, 2009 Forfatter Skrevet Februar 14, 2009 Då var nytt lager på plass...fantastisk Var visst på tide også...lageret var så slitt at den innerste delen av innerringen sat igjen, var egentleg den som var verst å få av...men gjekk veldig greit til slutt
Gjest Skrevet Februar 14, 2009 Skrevet Februar 14, 2009 Då var nytt lager på plass...fantastisk Var visst på tide også...lageret var så slitt at den innerste delen av innerringen sat igjen, var egentleg den som var verst å få av...men gjekk veldig greit til slutt Bestillte du lager hos KOED? Hvilket merke var det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå