GiljeN Skrevet Januar 24, 2009 Skrevet Januar 24, 2009 Da var turbo kjøpt inn.. orginal 745 turbomanifoild. kkk27turbo osv.. men det jeg lurer på er.. tror jeg vil ha nye stempelringer før jeg starter opp med turbo.. hva er lurest ? får jeg kjøpt billige stempel ringer ? har tenkt på smidd innmat fra statene,blir vell 7000ca med frakt..stempler/stempelringer osv..men da må vell motoren inn å "borres" og hones? tenkte å sleppe de kostnadene jeg hva annet trenger jeg får å kjøre en 300-350 hester.? tenker da på bensinpumpe/btr/chip/ osv.. planen var egentli bare å pytte på å kjøre med 0.3 -0.4 men ser ut til at jeg vil opp på en 0.5- 0.7 hva må til? GiljeN
GiljeN Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 har da turbo osv men hva gjør jeg med tenning ? hva må til for å kjøre 08-1 bar ? tenker da på tenning å bensin ? HElp me
Fekzen Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 Hallå, Du behöver ett turboanpassat chip med backad tändning för att kunna ladda 0.8 - 1 bar. Sedan kommer du behöva lite anpassade lambdamappar. Jag är inte säker på om 745i turbo grenröret passar direkt på M30B35 så det bör du kolla upp! Jag har för mig att det är något som inte är samma i bultarna eller så. Mvh Adde
GiljeN Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 grenrøret skal jeg sjekke opp i morgen men er ganske sikker på at det passer veldigt bra pakningen passer hvertfall ganske så bra lamdamappar ? kan jeg bruke bredbånds lamda da ? GiljeN
Fekzen Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 grenrøret skal jeg sjekke opp i morgen men er ganske sikker på at det passer veldigt bra pakningen passer hvertfall ganske så bra lamdamappar ? kan jeg bruke bredbånds lamda da ? GiljeN Med lambdamappar menade jag de mappar som styr bränslet i chipet. Mvh Adde
GiljeN Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 hehe fårstår ikke jeg tenkte nå en chip, så mer bensins så det holder..?:S GiljeN
Fekzen Skrevet Februar 4, 2009 Skrevet Februar 4, 2009 hehe fårstår ikke jeg tenkte nå en chip, så mer bensins så det holder..?:S GiljeN Du behöver större spridare för att få tillräckligt med bränsle för att motsvara effekten. Och sedan kommer man att behöva snåla ut rejält då inte turbon laddar för att den inte ska gå grymt fett på låga varv. Och så kan man även behöva styra bränslet lite efter laddtrycket. Mvh A
GiljeN Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Skrevet Februar 4, 2009 men kan jeg inte bruke progresiv btr? GiljeN
E28 TURBO Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 BTR= Bensintryksregulator. Den mani passer rett på. Men er 8 mm bolter på topp og 10mm hull i manifold. Du kan jo lese litt hva jeg har gjort med min og få noen tips. http://bmwe28.diskusjonsforum.no/bmwe28 ... c09a681217
Fekzen Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 men kan jeg inte bruke progresiv btr? GiljeN Jopps det bör du också ha, men en progressiv BTR räcker sällan för att få till låg last med stora spridare. Har du tex 400 cc spridare så måste du ha så lågt grundtryck på BTRen att spridarna börjar rinna så det är svårt få det bra. Är dumt att köra med lägre grundtryck än 2.5 bar iaf. Mvh A
Turbo Touring Skrevet Februar 5, 2009 Skrevet Februar 5, 2009 Heisann Jørn Da var det full rulle med m30'en Først og fremst bør du jo være sikker på hvor mye trykk du vil kjøre, hvis du skal ha chip. for den bør mappes deretter. En også billig løsning er jo Ms datasprut. Det vil jo gi deg full kontroll over tenning og suppe. Dette kan kobles inn med alle orginalsensorer+ MAT sensor(innsugstemp) Hvis du skal skifte stempelringer bør det hones og. En annen fin og særdeles billig løsning for og kjøre litt trykk er jo og dreie stempler litt for og få ned kompen litt. O-ringe blokka er jo og super løsning for og kjøre litt trykk. Da bruker man også orginal toppakning og du slepper og tenke på at den skal ryke pga trykket. Så en Walboro in-tank pumpe og større dyser f.eks 465cc så vil jeg si denne er klar for 1-1.2kg ladetrykk og det koster ikke allverden Mvh
GiljeN Skrevet Februar 17, 2009 Forfatter Skrevet Februar 17, 2009 hmm jatta noen som kan fortelle meg hvor kan få kjøpt stempler til en grei penge..rundt en 5000kr..å rune ? mye koster ms datasprut da ? mye arbeid ? tenkte å bruke rundt 15 - 20 tusen.. Hva ville dere brukt pengene på da ? GiljeN
336mik Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 Hvis du vil være litt mer sikker på tenning,så gå for å bruke fordeler fra 745 da vel. Og stempler kan vel kanskje skaffes på dalhems. www.dalhems.se og søk på produkt nr E70JXSS (mahle stempler). Dette er 92mm stempler,med komphøyde 34.5mm.Passer vel ihvertfall til borring,men om de er helt riktig på høyde får nesten noen andre svare på.
Gjest Skrevet Februar 17, 2009 Skrevet Februar 17, 2009 grenrøret skal jeg sjekke opp i morgen men er ganske sikker på at det passer veldigt bra pakningen passer hvertfall ganske så bra lamdamappar ? kan jeg bruke bredbånds lamda da ? GiljeN Med lambdamappar menade jag de mappar som styr bränslet i chipet. Mvh Adde Er det mapsensor du mener her?
Fekzen Skrevet Februar 25, 2009 Skrevet Februar 25, 2009 grenrøret skal jeg sjekke opp i morgen men er ganske sikker på at det passer veldigt bra pakningen passer hvertfall ganske så bra lamdamappar ? kan jeg bruke bredbånds lamda da ? GiljeN Med lambdamappar menade jag de mappar som styr bränslet i chipet. Mvh Adde Er det mapsensor du mener her? Nej utan de "tabeller" som innehåller värden för ett lambda-börvärde som styr hur mycket bränsle som ska sprutas in på olika last respektive olika varvtal i programmet/chipet. Mvh A
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå