Gå til innhold

Div defekter/mangler E 39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe E 39, og har tittet på en bil. Bilen var akkurat takstert på et BMW-verksted, ved Gardermoen, uten mangler... men hva fant jeg ut?

Defekte dempere foran og bak, utslitte bremseklosser foran og bak, mer enn 50 % rust på begge bremseskiver bak, defekt håndbrems hs, slakk i tannstag vs, defekt døråpner bakluke, slitt frontrute med flere store steinsprutmerker, to defekte koppholdere, oljelekasje fra girkasse i overgangen til mellomaksel.

Hva er det med merkeverksteder om dagen????

Det jeg lurer litt på er hvor alvorlig den lekasjen i simmeringen i girkassen er? Er det en dyr jobb?

Hvor lønner det seg å kjøpe BMW-deler?

Mvh snart ny BMW-eier.

Skrevet

Det lønner seg rent pengemessig og kjøpe uorginalt div steder, men holdbarhets messig er etter min mening orginalt og foretrekke.

Skrevet

Skifte simring utgående aksel girkasse: 1342,44 + mva.

Dette var en av mange oppføringer på kvittoet som fulgte med bilen da jeg handlet den.

Dette var utført 07.03.08 på Bilsalongen AS. Mest sannsynlig i Skien, da jeg kjøpte bilen der nede.

Skrevet
Men hvor alvorlig er lekajsen fra girkassen? Noen som har byttet simmeringen før?

Kommer jo an på hvor mye det lekker da. Min lekker endel, men enda ikke så mye at jeg har måttet etterfylle noe på 20.000km

Sjekk nivået i girkasse med jevne mellomrom så finner du ut om den må byttes eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...