Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 340
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hvor er det man får 40% til å starte med??? Jeg fikk 20...

4000 er latterlig lite. Tror jeg betalte 7 for 316en. Betaler 9 for 325 med ansvar :shock:

Men så bor jo du oppi fjellet også da :roll: (neida...)

Beklager det altså:roll: men jeg fikk da ikke 40% prosent til å begynne med:) Må ha vært særs trøtt i går.. 20% er mer riktig;) Men likevel, er det bare 7200 kr med 20%! Grunnen til at jeg har 50% på denne, er fordi at dette er bil nr. 2 (breitbauen er nr. 1, har 70% på den) derfor fikk jeg begynne med 50% fordi dette var min andre bil, sa hun på Gjensidige!?

Nei bilen står i mitt navn den altså, så er ikke noe juksing her. Kan virke som om jeg har fått det latterlig billig, men det står at årlig sum er 4006 kroner, og at jeg da har ca 500 i rabatt fordi ingen førere er under 24 år..

Ja, jeg bor på fjellet, og hovedgrunnen til at jeg IKKE bytter forsikringsselskap whatsoever er fordi jeg kjenner de som jobber der. Det gir meg kanskje noen fordeler, men tror ikke det er slik at jeg har nesten gratis forsikring i forhold til andre?!

Uansett var det merkelig at du kom så høyt ut?

Når jeg går på gjensidige, velger 320i med 122-129 hk, 1986 modell med 175.000 på tellern. Ingen alarm, ingen garasje, ikke medlem av organisasjon, men at fører er over 24 år og hatt lappen mer enn 5 år, 20% bonus og 20.000km i kjørelengde, og delkasko, får jeg at forsikringen koster meg 6.565, og uten rabatter på internettbestilling og sikkerhetstiltak blir det ca 8100... Så jeg skjønner derfor ikke at det skulle skille 23.000 her..

Hvis jeg gir de samme detaljene med en "318i 90/98 -1991" får jeg 6550, som gir tilnærmet samme pris som 320i..

Dette er foreløbige priser, eksakte priser får jeg om jeg velger at de skal ringe meg, men samme det, der har du jo en pekepinn...

Skrevet

Jeg N-E-K-T-E-R å tro at du har sjekket godt nok opp mot forsikringsselskapene dine..

Du har antageligvis vært kun hos ett, og det er i tillegg ett forsikringsselskap som ikke vil ha bilen din.. Hvis det skiller over 20 000 kr på en 318 og en 320, så kan jeg tenke forsikringen din er rimelig høy, mer i året enn bilen din er verdt, og hva er vel da poenget? Vil tro det er snakk her om at du ligger omtrent 10 000 for høyt i pris på forikring..

Edit:Dersom du sparer 10 000 kroner på grunnlag av at jeg har anbefalt deg å bytte til Gjensidige, så er det på sin plass at du spanderer en øl på neste CCN teff :D

Skrevet

hmm.. nå begynner jeg å tvile på forsikringsselskapet mitt..

trur nok jeg skal prøve å få ringt til gjensidige å få sjekket der gitt;) er morsommere med 325 :D:D

Skrevet

men angående forsikringa,,

jeg er ikke over 25, jeg fyller 18 neste år. du trur kanskje ikke dette er grunnen til at forsikringa blir dyr på e30?

Skrevet

Den på bildet.. E30en min er en 320..

Nei, du får litt over 1000 kroner i alderstillegg, som du får igjen når du er 24 om du har kjørt skadefritt.. Deretter koster det 500 kroner ekstra når sjåfør er under 24 år, dvs at det er IKKE 500 kr rabatt når sjåfør ikke er under 24 år..

Skrevet

utifra det jeg har forstått så mener du å si at forsikringa på e30 320 vil komme på en 10000,- i året i mitt navn når jeg da er 18?

Skrevet
m10b18 er jo ypperlige for turbo :P tåler juling og er lette å bygge på

stå på ...pen vogn ;)

har egentlig ikke noe erfaring fra m10b18, men får se om det blir noe små grep for å få ut litt ekstra gamp ;)

takker :)

Skrevet

Regnet kjapt pris nå, gjensidige.no..

hovedbruker av bilen, bmw 320i 122-129 hk, 1986 modell med 225000 på tellern, 20% bonus, ingen sikkerhetstiltak, 20 000km i kjørelengde, delkasko, ingen medlem av organisasjoner, alder 18, og 3825 som er lunde i telemark, ca 11.000 kroner...

Skrevet

Hvis jeg skulle hatt delkasko på min med 12000km i året (vinterbil) 19 år, ingen sikkerhet osv. hadde det kommet på 25 000, kasko 50...

I Gjensidige... :shock:

Spranget er enormt fra 320 til 325.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...