Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
var toppakninga og et par knekte ventiler når de samme symptomene var på e36'n jeg hadde

Tror det er tvilsomt gitt.. Er vel vanskelig å få en bil med knekte ventiler å plutselig fungere, for deretter å bare gå på fem igjen etter en liten stund.. Knekte ventiler er jo knekte ventiler.. Uansett hvor lite bøyd de er blir det jo ikke bra igjen en liten stund?

Jeg støtter coil teorien.. Smeller det i potta når du gir på? Fjusker den bare mellom ett spesielt register? Kan du gi gass sakte oppover hele registeret uten at det skjer noe? Hører du en spesiel tikkelyd i motorrommet, som når gnist eller elektrisitet slår over i toppen?

Har du sjekka om det er vann ved hjernen, eller om denne lukter svidd? Er det bedre når motoren er kald?

Skrevet
var toppakninga og et par knekte ventiler når de samme symptomene var på e36'n jeg hadde

Tror det er tvilsomt gitt.. Er vel vanskelig å få en bil med knekte ventiler å plutselig fungere, for deretter å bare gå på fem igjen etter en liten stund.. Knekte ventiler er jo knekte ventiler.. Uansett hvor lite bøyd de er blir det jo ikke bra igjen en liten stund?

Jeg støtter coil teorien.. Smeller det i potta når du gir på? Fjusker den bare mellom ett spesielt register? Kan du gi gass sakte oppover hele registeret uten at det skjer noe? Hører du en spesiel tikkelyd i motorrommet, som når gnist eller elektrisitet slår over i toppen?

Har du sjekka om det er vann ved hjernen, eller om denne lukter svidd? Er det bedre når motoren er kald?

det begynte med toppakninga og endte opp med knekt ventil,

samme symptomer som han her bare at tilslutt så ville ikke min fyre på mer enn 5 pga knekte ventilen

får legge til at dne røykla som bare F da, så ut som at jeg hadde montert røykmaskin i bilen :P

Skrevet

LOL:D Har knekt en toppakning jeg også.. Sinnsyk røylegging.. Det er helt vannvittig... hehe...

Men bare siden det kommer og går, utelukker jeg ventilen.. Så er det jo seff det å sjekke toppen da, med vann i olja, olje i vannet, MYE hvit eksos (er vanlig at det ryker sånn det er ute nå), også det sikreste er vel en komptest.. Forsvinner det noe vann? Får du trykktestet vannsystemet?

Osv osv.. Begynn med det enkleste. Kjøp en coil.. Eventuelt så kobler du ut en og en coil.. Tar du en coil som fungerer blir tilstanden værre.. Tar du en coil som ikke fungerer vil tilstanden være den samme, siden den allerede er ute av drift.. You see??

Skrevet

i see, skal kjøpe en coil og prøve det :wink: den går fint når den er kald. og mellom 3000og5000 omdreininger og vis jeg gir lite gass oppover noen ganger og ikke bann gass :wink:

Skrevet

Tror også på teorien din Breitbau.. Coil som har fått det, siden den tåler tomgang, men ikke i aksen.. Hadde det vært hjernen hadde den gått og putret og smelt litt om en ruser opp noen turer og slipper av, for så å gi full rus.. Sånn var det ihvertfall på den hjernen i 325'en...

Skrevet
i see, skal kjøpe en coil og prøve det :wink: den går fint når den er kald. og mellom 3000og5000 omdreininger og vis jeg gir lite gass oppover noen ganger og ikke bann gass :wink:

Det høres nøyaktig ut som min bil da en coil var gåen ja..

Men det du skal være ops på nå er hvorfor dette skjer.. På min M50 var det fordi toppdeksel pakningen var dårlig og derfor lakk det oljesøl ned til tennpluggen og det ble da overledning.. Plugghullet til den innerste sylinderen så ikke ut.. Full av olje omtrent..

Skrevet
Du burde da vite at det heter nummer 6..... Så lang fartstid har du i bilverdenen til å vite det; )

Usikker på om Buchern visste det ;) Derfor jeg ordla meg slik :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...