Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk et lite dilemma...

Kjøpte noen forholdsvis strøkne baklykter da mine er blitt ganske sprukne og matte. Men de var forskjellig fra de jeg hadde...muligens forskjell fra preface til facelift?

Ser vertfall slik ut:

243t53fk0chls0on8k1l.jpg

Den til venstre er den som sto på bilen,den til høyre er den "nye"....Hva er penest???

Liker de med parklys lengst ut bedre til mer jeg ser på bilen,men er fortsatt usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har et lite prosjekt på gang med understellet mitt. Har lenge tenkt på coilovers,og vurderte å kjøpe ferdige sett som er justerbare. Men etter litt lesing og forsking på nett bestemte jeg meg for å gå for hjemmelagde coilovers med bilstein dempere.

Fikk tak i brukte fjærbein og kappa av de tallerkenen til fjæra:

fjerbein2.jpg

fjerbein1.jpg

Deretter fikk jeg de sandblåst,mye lettere å jobbe med da:

IMG_6012.jpg

Handla inn dempere både foran og bak:

IMG_6013.jpg

Foran har jeg kjøpt dempere fra golf mk1 rabbit. Disse er mye kortere,ser lenger ned hvorfor det var viktig:

IMG_6014.jpg

For å beholde litt lenger fjæringsvei og få bilen lav nok så kappa jeg ut 5 cm av fjærbeina:

merka.jpg

kappa.jpg

Fikk også en meget grei kar til å dreie meg skiver til å holde gjengepartiet på plass:

ringer.jpg

Her delvis sveist sammen igjen:

delvissveist.jpg

Den delen jeg kappa ut delte jeg i to og sveiste utapå som forsterkning:

forsterkning.jpg

Her er begge fjærbein ferdige,klare til pulverlakking:

klartillakk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Du imponerer stadig du! Jævlig artig, dette kommer til å motivere andre til å prøve det samme selv :D

Takker..:)

det der så jo drit bra ut, må oppdatere oss om hvordan det blir og kjøre med da ;)

Det skal jeg gjøre,håper å få delene fra lakk denne uka,så blir det montering sporenstraks...:)

Ble bra dette da :applause:

Hvordan er de gjenge partia sattfast ? Er det sånne små sett skruer ?

Er ikke noe som fester de,men lurer på å lage til settskruer. Eventuelt modifisere mutteren til demperen slik at den også kniper fast gjengene.

Fantastisk!

:)

Dette må jo bli meget bra. Blir nok fin høyde på den.

Ja det ble akkurat slik jeg håpte på,kan få den både lavere en den var og høyere. Og det er fort gjort å justere..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...