Jås Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 HJELP! Noen som kan bekrefte at mutteren på reimhjulet har rette gjenger på s14?? Den på veiva? Jeg mener bestemt det, men har vridd i stykker forholdsvis kraftig verktøy uten at mutteren ville slippe................. Må få lånt meg noe enda kraftigere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 sikkert loccktight på skruen. bruk muttertrekker å kraft pipe om du kjeme til. evt latmansarm å bruk starteren til å løsne skruen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2012 sikkert loccktight på skruen. bruk muttertrekker å kraft pipe om du kjeme til. evt latmansarm å bruk starteren til å løsne skruen Spørst om det er locktite ja. Har motor ute av bil, men har ikke så kraftig trekker eller luftanlegg. Har brukt 3/4 toms latmansarm med 1,5 meters rør på....latmannsarma har blitt banan. Laga meg mothold til reimhjulet i 8mm flatstål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 få hjelp me en kvann. en vrir me latmansarmen medan en anna slår hard på pipa/lattmansarmen då tenker eg du får løsna den:) slag er ofte d som ska til for å få d løsna:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Februar 6, 2012 Share Skrevet Februar 6, 2012 Gratulerer med enda en flott bil i samlingen Nå når jeg først kommenterer så må jo jeg også si at det ikke finnes andre motorer som hører bedre hjemme i en e21 enn s14 etter min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyf Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 sikkert loccktight på skruen. bruk muttertrekker å kraft pipe om du kjeme til. evt latmansarm å bruk starteren til å løsne skruen Spørst om det er locktite ja. Har motor ute av bil, men har ikke så kraftig trekker eller luftanlegg. Har brukt 3/4 toms latmansarm med 1,5 meters rør på....latmannsarma har blitt banan. Laga meg mothold til reimhjulet i 8mm flatstål. Er et kjent problem. Du må lage mothold som du har og varme mutteren. Sist gang brukte jeg bare et lite gassbend og varmet mutteren rød en liten cm. Da slipper den så fint så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 7, 2012 Fikk opp mutteren nå,tok meg 14,5 minutt idag mot 2 timer med banning igår... 7 min å få motoren opp i traktorskuffa og frakte den til er traktorverksted, 30 sek på å gjøre klar muttertrekker og 3 slag med denne før mutter løsna, og de resterende 7 min å frakte motoren tilbake på plass.... Verktøy ER halve jobben,minst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 haha, bra det ordna seg verktøy er hele jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Februar 7, 2012 Share Skrevet Februar 7, 2012 Gratulerer med e24. Bilparken din er rimelig bra nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2012 Har noen drivaksler som ikke ser bra ut, og sikkert kan trenge nytt fett. Så tok fatt på jobben idag... Her er en urørt, og en der ledda er av: Tar ut alle boltene og banker av lokket på enden. Der er det en låsering som må av: Etter låseringen er borte brukte jeg en hammer forsiktig til å slå av leddet: Så la jeg delene i diesel, og fikk vaska de godt. Delte opp ledda så de ble skikkelig rene. Nå ligger alt klart til montering, må bare få selve akslingene pulverlakka. Har nye mansjetter, "skiver" og bolter liggendes klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2012 Da har jeg fått satt sammen drivakslingene, med nye mansjetter. Kuler og innmat såg bra ut,så det ble beholdt. Har i tillegg fått på plass motor og prøvestarta den med nye kammer og chip. Starta med en gang, var en god følelse ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simon S Arvesen Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Gler meg til du har fått tatt en prøvetur, med nye motor delene jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2012 Gler meg til du har fått tatt en prøvetur, med nye motor delene jeg ) Det gjør jeg og!!.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 18, 2012 Share Skrevet Februar 18, 2012 Bra bilder fra drivakseljobben, slike bilder liker vi å se... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jås Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2012 Bra bilder fra drivakseljobben, slike bilder liker vi å se... Takker.. Kjempeupdate idag...hehe...men kunne idag sette på nytt emblem på girkula.. Har fått på plass girkasse og resten av drivverket, med ny olje alle steder.. Gleder meg til første prøvetur ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå