Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

HJELP!

Noen som kan bekrefte at mutteren på reimhjulet har rette gjenger på s14?? Den på veiva? Jeg mener bestemt det, men har vridd i stykker forholdsvis kraftig verktøy uten at mutteren ville slippe.................

Må få lånt meg noe enda kraftigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert loccktight på skruen. bruk muttertrekker å kraft pipe om du kjeme til. evt latmansarm å bruk starteren til å løsne skruen

Spørst om det er locktite ja. Har motor ute av bil, men har ikke så kraftig trekker eller luftanlegg. Har brukt 3/4 toms latmansarm med 1,5 meters rør på....latmannsarma har blitt banan.

Laga meg mothold til reimhjulet i 8mm flatstål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert loccktight på skruen. bruk muttertrekker å kraft pipe om du kjeme til. evt latmansarm å bruk starteren til å løsne skruen

Spørst om det er locktite ja. Har motor ute av bil, men har ikke så kraftig trekker eller luftanlegg. Har brukt 3/4 toms latmansarm med 1,5 meters rør på....latmannsarma har blitt banan.

Laga meg mothold til reimhjulet i 8mm flatstål.

Er et kjent problem. Du må lage mothold som du har og varme mutteren. Sist gang brukte jeg bare et lite gassbend og varmet mutteren rød en liten cm. Da slipper den så fint så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp mutteren nå,tok meg 14,5 minutt idag mot 2 timer med banning igår...

7 min å få motoren opp i traktorskuffa og frakte den til er traktorverksted, 30 sek på å gjøre klar muttertrekker og 3 slag med denne før mutter løsna, og de resterende 7 min å frakte motoren tilbake på plass....

Verktøy ER halve jobben,minst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen drivaksler som ikke ser bra ut, og sikkert kan trenge nytt fett. Så tok fatt på jobben idag...

Her er en urørt, og en der ledda er av:

IMG_0631.jpg

Tar ut alle boltene og banker av lokket på enden. Der er det en låsering som må av:

IMG_0634.jpg

IMG_0636.jpg

Etter låseringen er borte brukte jeg en hammer forsiktig til å slå av leddet:

IMG_0638.jpg

Så la jeg delene i diesel, og fikk vaska de godt. Delte opp ledda så de ble skikkelig rene.

IMG_0640.jpg

Nå ligger alt klart til montering, må bare få selve akslingene pulverlakka. Har nye mansjetter, "skiver" og bolter liggendes klart.

IMG_0643.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg fått satt sammen drivakslingene, med nye mansjetter. Kuler og innmat såg bra ut,så det ble beholdt.

IMG_0650.jpg

IMG_0649.jpg

Har i tillegg fått på plass motor og prøvestarta den med nye kammer og chip. Starta med en gang, var en god følelse ja..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bilder fra drivakseljobben, slike bilder liker vi å se...

Takker..

Kjempeupdate idag...hehe...men kunne idag sette på nytt emblem på girkula..:D

IMG_0652.jpg

Har fått på plass girkasse og resten av drivverket, med ny olje alle steder..:)

Gleder meg til første prøvetur ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...