Gå til innhold

Jås sin E21

Jås
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Artig lesestoff dette. Hadde planlagt film kveld men ble sittende forran pc,en. Gått i mellom hele tråden.. Holder på med forbredelser for s14. Trudde jeg slapp å modifisere bunn pannen.?? Det har jeg ikke tatt rede for.. Hadde du problemer med s14 kasse i tunellen. Gikk det uten frisering..?

Flott initiativ, tråd og for ikke snakke om flott bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..:)

S14panne går ikke uten å modifisere enten bunnpanna eller traversen. Jeg skal bytte tilbake til m10 panne, men med påsveist retur til oljeånding og skvalpedeksel. S14 panna tar i traversen ganske kraftig 2 steder. Skal se om jeg får tatt noen bilder. Trodde det holdt med å kappe vekk hjørnet,men det var ikke nok desverre....

Girkasse går fint, men måtte bruke oppheng som hører til bilen for å få rett høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hive ut tråd om e24'a snart! :)

Har tenkt på en lenge, men har vært så deprimert av all rusten at jeg ikke har orka..hehe..:) Men la ut starten på en tråd nå, så får vi se om det blir noe fremgang her..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått prøvd bilen nå? :) Kor mykje en henter med chip og kammer da? :)

Såvidt, men bunnpanna tar i traversen så har ikke tatt den helt ut enda. Skal bytte bunnpanne så snart som råd så jeg får testa skikkelig..:)

Vet ikke hvor mye det er å hente jeg, men den kjennes sprekere ut ja! Må vel nærme meg 230 eller noe slikt, siden det er en 215 originalt. Sikkert andre som kan svare på dette, husker aldri hva Simon, som jeg kjøpte kammene av, sa angående effektøkning.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, bimmers simon?..:) Måtte vel det når du har handla rett bil..;) Ja du e kjendis her..hehe..:D

Hehe, ja ej he lenge våre en "skap bimmers" :wink:

E på utkikk etter en E28 M535 (prosjekt), so du lyte sei ifrå visst du veit om et kvart.

Hadde en slik i mine yngre dage. So sku hatt en slik igjen :D

Forresten blitt utrulig fine dinne E21 bilen din :applause:

He lest gjøna heile tråden no. Visste ikkje du he lagt so mykje arbeid i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 M535i er absolutt en favorittbil,skal si fra om det dukker opp noen. Men er vel ganske sjeldne disse nå, vertfall i grei stand...

Takker, ja har blitt en time eller to...hehe...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kammer, store grenerør og modifisert jerne. Chip. Får du ca. 235hk. Dette er med en 200hk utgangs pungt.

En enkel modifikasjon er jo å bytte innsug. Var det 3.8 innsug vi brukte.? Funka bra..

Hvordan får du 3,8 innsug til å passe? Hmm,skal tro hva min med 215 originalt får med disse kammene og chip da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 235 i min gamle motor med ca. Samme oppsett.. Husker ikke om det var 3.8 innsug vi brukte. Skal skjekke. Men det vi brukte funket meget bra sammen med kammer og store grenerøret..

Holder på med en sliten s14 jeg har hatt stående i noen år. Men fyy å dyrt dette blir.. Har kjøpt 2.5 veiv, store grenerør, 278 og 292 kammer. Data sprut. Carbon boks hadde jeg liggende.. Det er jo så dyrt atte fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh,ok,spjeldhusa ja..:) Ja satan som det koster å holde på med s14...ALT koster jo skjorta! Blir spennende å se resultatet ditt, du får oppdatere tråden din og legge ut litt bilder etterhvert. Men må bli bra det tipper jeg..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...